En hoj från 96 som gått 800 mil.. LOL

noob skrev:
Eller vad säger ni?
Inte omöjligt... inte vanligt, men inte omöjligt. En titt IRL borde ge svaret ganska omgående.
Just en sådan hoj (Bandit 600) är ju ganska vanlig bland medelålders och inte minst tjejer/kvinnor, och det är väl inte otänkbart att den stått stilla i perioder eller körts väldigt litet.

69:an skrev:
Just en sådan hoj (Bandit 600) är ju ganska vanlig bland medelålders och inte minst tjejer/kvinnor, och det är väl inte otänkbart att den stått stilla i perioder eller körts väldigt litet.

Vad menar du med det?
jag har kört nästan 1500 mil med min bandit i år..
varför skulle tjejer kör mindre än killar???

Ring o kolla om han har servicebok som är stämplad o servad korrekt.

Service sker ju inte bara pga av körsträckan utan på tid också så att om den är servad som den ska så bör också miltalen vid service stå med då den servades.

hojbrud skrev:
Vad menar du med det?

Eftersom dom kör långsammare kan de väl inte hinna med lika många mil? :hihi :hihi

El Garto skrev:
Det är väl därför handlare skriver "mätarställning" och inte "har rullat" som vi andra mer seriösa privatpersoner gör.

såklart den kan ha gått så kort, det bara kanske inte är så vanligt

Som sagt jag tror att de finns en hel del hojar som rullar väldigt lite. Folk köper hoj, men märker sedan att de inte va så kul eller att dom helt enkelt inte har tid att köra.

hojbrud skrev:
haha rolig du e då:blah
hur många mil har du kört på din bandit i år då?

Ungefär hälften så många som dig.. Det beror dock på att jag var sjuk ca 1månad av säsongen och har jobbat väldigt mycket. Nästa sommar blir det fler...

hojbrud skrev:
Vad menar du med det?

Jag väntade bara på den... :D
Jag har kört hoj rätt länge och känner en hel del tjejer/kvinnor som kör hoj. Min fru är en. Jag vill inte spekulera i orsakerna, men konstaterar bara att de som avverkar flest mil per år sällan är tjejer eller medelålders män på Bandit 600 (eller Hornet 600, eller XJ600Diversion, el.dyl.). Inget mer än så, och visst finns det undantag. :krama

Simp skrev:
Eftersom dom kör långsammare kan de väl inte hinna med lika många mil? :hihi :hihi
Det vete fasen... om man ser litet seriöst på det. Bland killar/män på hoj finns det alla sorters förare, från hare till sköldpadda. Bland tjejer/kvinnor på hoj, åtminstone de jag känner och vet om, är hojintresset nog faktiskt mer brinnande än hos hojburna män i genomsnitt. Det kan bero på att det ofta, av olika orsaker, är en längre väg för en tjej till mc-kort än för en kille. Din kommentar, även om den var på skoj, är ett exempel. Skall man våga generalisera rätt rejält så tror jag att kvinnliga hojåkare i genomsnitt nog kör minst lika snabbt som den genomsnittlige manlige hojåkaren. Inte lika snabbt som den genomsnittlige 22-årige sporthojsåkaren, men som den genomsnittlige manlige hojåkaren i stort. :)

Last edited:
Simp skrev:
Ungefär hälften så många som dig.. Det beror dock på att jag var sjuk ca 1månad av säsongen och har jobbat väldigt mycket. Nästa sommar blir det fler...

haha skyll på det du, jag krachade och va utan hoj en månad i början av säsongen.. hela maj...

1500 mil på den nya hojen..

69:an skrev:
Jag väntade bara på den... :D
Jag har kört hoj rätt länge och känner en hel del tjejer/kvinnor som kör hoj. Min fru är en. Jag vill inte spekulera i orsakerna, men konstaterar bara att de som avverkar flest mil per år sällan är tjejer eller medelålders män på Bandit 600 (eller Hornet 600, eller XJ600Diversion, el.dyl.). Inget mer än så, och visst finns det undantag. :krama

ja det kanske stämmer..
men inte på mig.. hahahaha

Bara för du ligger i 40 på 70 vägar :hihi

Finns männsikor som åker och fikar på Söndagar, om det är vackert väder, då kan det vara svårt att få ihop 80 mil på en säsong.

Abloy skrev:
Finns männsikor som åker och fikar på Söndagar, om det är vackert väder, då kan det vara svårt att få ihop 80 mil på en säsong.

Det är väl en klockren söndagssysselsättning... köra tills tanken nästan är tom, hitta nån skön plats att sätta sig en stund med varm choklad och ostmackor, ta fram kartan, hitta tankställe och någon annan kul väg hem. Brukar bli en hyfsad heldag och 20-30 mil, ju mindre och krokigare vägar desto bättre... :tungan

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien