En hjälpande hand (eller fot)

• Thread starter Thread starter Henken
  • Start date Start date

Henken

Guest
Idag hade jag verkligen tur i oturen!
Växellådan fick för sig att gå sönder idag, cirka 8km från mitt hem. (Runt knuten :rolleyes: ) och jag var ute & körde själv. Började putta med glatt humör, nu får jag ju en chans & skruva i den! På vägen stannade 3 bilar & frågade om de kunde hjäpa till på nåt sätt, en av dom åkte tillomed hemtill sin farsa & kollade om han hade ett släp hemma, det hade han tyvärr inte men bara saken att göra det för en okänd tycker jag var snällt.

Hursomhelst, jag har vid detta laget kommit kanske en km och är rätt svettig & börjar fundera på att lämna hojjen i diket & ringa taxi. Då dyker en kille på en transalp (tror jag den heter?) upp & stannar mig. Frågar om jag behöver nån hjälp & det hela slutar med att han åker bredvid mig med en fot på min skjutspinne & puttar på. Måste ha sett väldigt skumt ut men han sparade mig åtskillig tid & svett. Var säkert 4-5 km!

Om du läser detta så än en gång, tack så hemskt mycket!
:tummenupp

Det är alltid kul att höra såna historier, det visar att det finns trevligt folk ändå.
Idag körde jag till Örebro (en resa på ca 4 mil) och halvvägs dit märkte jag att reserven lyste, vet inte hur länge den hade gjort det heller. Tripen visade på 17 mil, brukar komma 16 i vanliga fall. Då funderade jag på om någon skulle stanna när jag stog efter motorvägen, jag tvivlar fortfarande :näsblod
Nu kom jag till en mack iaf, fick i 15.4 liter och enligt papprena rymmer den 16.

Henken skrev:
2315078 Idag hade jag verkligen tur i oturen!
Växellådan fick för sig att gå sönder idag, cirka 8km från mitt hem. (Runt knuten :rolleyes: ) och jag var ute & körde själv. Började putta med glatt humör, nu får jag ju en chans & skruva i den! På vägen stannade 3 bilar & frågade om de kunde hjäpa till på nåt sätt, en av dom åkte tillomed hemtill sin farsa & kollade om han hade ett släp hemma, det hade han tyvärr inte men bara saken att göra det för en okänd tycker jag var snällt.

Hursomhelst, jag har vid detta laget kommit kanske en km och är rätt svettig & börjar fundera på att lämna hojjen i diket & ringa taxi. Då dyker en kille på en transalp (tror jag den heter?) upp & stannar mig. Frågar om jag behöver nån hjälp & det hela slutar med att han åker bredvid mig med en fot på min skjutspinne & puttar på. Måste ha sett väldigt skumt ut men han sparade mig åtskillig tid & svett. Var säkert 4-5 km!

Om du läser detta så än en gång, tack så hemskt mycket!
:tummenupp

Ähh, farsan bor ju bara runt knuten, tur att det löste sig IAF!

GuW skrev:
2315519 Ähh, farsan bor ju bara runt knuten, tur att det löste sig IAF!

aaah,Saab-killen! :tummenupp
Tack för senast, hehe. Problemet med hojjen visade sig vara en lite trasig fjäder.

Precis så hjälpte jag en som fick soppatorsk på motorvägen. Jag körde bakom o putta på hans passagerarpinne. Kändes dock lite risky eftersom det vinglade en del o man låg på väggrenen med långtradarna dånande förbi på en halvmeters avstånd..Var svårt å hålla jämn fart också så kopplingen fick kämpa lite...Dessutom hade jag bråttom så jag fick lämna honom efter ett tag men då var det nära till macken, jag gjorde vad jag kunde iaf. :pannkyss

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back