En helt vanlig dag i Haninge

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
När Lilly är ute på tur med Farsan.

Det är lite svårt och se men lilltjejen sitter bakpå farsans CBR i en påmonterad cykelbarnstol.

P.s. Det är jag som fotat genom bilrutan.

Bifogat

• 20080901_SH.jpg
    20080901_SH.jpg
    184.7 KB · Visningar: 1,028
Last edited:
det skulle fan krävas "körkort" för att få skaffa barn,, sikken jävla idiot :huvet :huvet

man måste lära de små liven att uppskatta livet på hoj :tummenupp

Jag kommer ihåg den gången när jag hämtade min äldsta dotter som var i skolan. Åker hem snyggt och fint för att hämta min yngsta dotter som gick på dagis. Sätter henne mellan mig och tanken för att åka de sista 250 jag hade kvar till kåken.

Vem träffar man på då.....givetvis farbror blå som stoppade mig och undrade vad jag höll på mig, 3 personer på en hoj. Med skamsen blick sa jag att det kanske var lite dumt men jag vidhöll att vi bara burnade runt på villagatorna och att dagiset låg förbannat nära hemmet.

I vilket fall så fick jag en tillsägelse och fick lova att det inte skulle inträffa igen. Rättskaffens som jag är så höll jag mitt ord :)

Last edited:
inträffa vadå? att du skaffade flera barn eller? :D

Det gjorde jag inte heller :D

Men å andra sidan, när jag fyller 40 och är sugen på en sjötomt, porse och en 19-åring......då kanske man får hänga på hålet igen :)

Jag har sett honom susa förbi utanför mitt jobb ett par gånger. Ser jäkligt kul ut med barnstol på cbr:en :D Det lär ju inte vara olagligt, om det är lämpligt eller inte lägger jag mig inte i. Det får "pappa" själv bestämma.

Har också sett den där CBRen, och på nästan exakt samma plats. Då tog han hojen på gångbron över Gudöbroleden vid Biltema med ungen monterad likadant.

Han kanske kör hoj bättre än vad han cyklar... Låt han sköta sitt liv själv! Förmodligen kör han med god marginal.

Jag skulle själv aldrig göra det. Min fru väntar vårt första barn och jag har planer på att köpa en Eu-moppe så man slipper cykla med barnet. :) Lagom hastighet.

& jag ogillar dig sedan jävligt länge, drygare idiot får man fan leta efter....har du inte fått nått i sommar eller?

Jag ber om ursäkt, var inte meningen att reagera så hårt. Eller snarare skriva så elakt. Tycker bara som de flesta vettiga människor att var o en får hitta på vafan de vill inom lagens ramar med sin husdjur, flickvänner och barn.

Det är lugnt, men jag tycker inte man ska ta såna risker med ett barn, vare sig det är någon annans eller ens eget.

Cykla med barn?
Korsa en trafikerad väg med barnvagn?
knattecross?
knattefotboll?
barnsoldat?

Barr? ( Gymnastik )

Var skulle du dra gränsen?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...