en helt ny karriär i en helt ny stad

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag sa upp mig från mitt jobb och sa adjö till Stockholm.
Flyttat hemifrån. Bytt stad. Bytt jobb. Bäst av allt, blivit sambo!

Jag ska inte skriva allt som jag tycker är jobbigt med Sthlm för nu har jag tagit mig därifrån och blickar hellre framåt.
I Stockholm har jag trots allt bott i 20 år så det blir kul att se och få uppleva någonting nytt.

Många funderingar och tankar har det varit på vägen.
En del tyckte det var dumt att ge upp ett heltidsjobb för ett deltidsjobb.
Men om man inte mår bra, ska man då stå ut för pengarnas skull eller ska man ta tag i nya chanser som kan få en att må bra igen?
En del tycker att man ska bo själv innan man flyttar ihop med någon.
Varför då? Jag missar ju att få bo ihop med den jag älskar.

Många saker har jag lärt mig på vägen men det viktigaste är att fånga dagen. Alltid.

Ses i Eskilstuna!

Bra jobbat! Jag tycker du gör helt rätt, jag har aldrig varit rädd för att bryta upp och förändra min livssituation. Kanske kommer du att flytta tillbaka till Sthlm, men det kan aldrig vara bortkastat att prova bo nån annanstans heller. Hur ska du annars ha något att jämföra med?

Deltidsjobb är sköööönt, och jag har aldrig känt att det har varit svårt att hitta jobb. Du kan säkert hitta något annat med fler timmar om det nu skulle behövas.

Lycka till!

Kristoffer

You go girl!

Helt rätt. Varför stanna kvar i ekorrehjulet. Lycka till :tummenupp

Och för att fortsätta citera Kent och spela vidare på eskiiiltuna-grejen;

Och nära gatan
Var det du som vann?
En helt ny karriär
I en helt ny stad?

Jag tog en chansning och flyttade från Stockholm till skövde, började plugga. Ångrar det inte en sekund än så länge i alla fall. Kunde ha gjort som många andra och bott kvar hemma och pluggat i Stockholm, men det känns lite för mainstream
för min del. Har fått minst 23 nya polare som kommer från övriga delar av Sverige, vilket också är det bästa med det hela. Vi sitter alla i samma skit så att säga, så någonting att göra på fritiden finns det alltid!

rimag skrev:
Jag tog en chansning och flyttade från Stockholm till skövde, började plugga. Ångrar det inte en sekund än så länge i alla fall. Kunde ha gjort som många andra och bott kvar hemma och pluggat i Stockholm, men det känns lite för mainstream
för min del. Har fått minst 23 nya polare som kommer från övriga delar av Sverige, vilket också är det bästa med det hela. Vi sitter alla i samma skit så att säga, så någonting att göra på fritiden finns det alltid!

å du hamnade här av alla ställen :hihi :tummenupp

Bikerbitch skrev:
Jag sa upp mig från mitt jobb och sa adjö till Stockholm.
Flyttat hemifrån. Bytt stad. Bytt jobb. Bäst av allt, blivit sambo!

Ses i Eskilstuna!

Wow, då är man ju nästan grannar! :banana
Duu.. lycka till! :tummenupp

Hej hej, nyligen flyttat 130 mil norr om mor och far. Bara sådär!
Jag gillar det :banana

Lycka till!

Är ju bara ett stenkast till Sth med en Gixxer eller så :hihi

grym motorväg

morecore skrev:
Hej hej, nyligen flyttat 130 mil norr om mor och far. Bara sådär!
Jag gillar det :banana

bra att någon fyller upp när jag flyttat :tummenupp

Grattis.

Det gäller att satsa.

Efter gymnasiet hade jag ett sommarvikariat på KSS i skövde, sökte "för skojs skull" ett arbete i göteborg och fick det. :banana Var singel, hade inget att förlora och så skulle det ge bra meriter inför framtiden.

Trots en fast anställning i Göteborg så bodde jag kvar i skövde (pendlade dagl) då det är så ont om lägenheter. Trivdes med att pendla men det var långa dagar, gick upp kl 0500 och kom hem kl 18:30.

Efter 3,5 år träffade jag kärleken och efter att ha varit särbo i 1,5 år sa jag upp mig och flyttade till honom. Att han flyttade till mig var aldrig ett alternativ då han hade hus. Visst saknar jag mitt arbete väldigt mycket, riskerade mycket om det inte skulle funka osv men nu har det gått snart ett år, vi har förlovat oss och jag ångrar absolut ingenting.

rimag skrev:
Jag tog en chansning och flyttade från Stockholm till skövde, började plugga. Har fått minst 23 nya polare som kommer från övriga delar av Sverige, vilket också är det bästa med det hela. Vi sitter alla i samma skit så att säga, så någonting att göra på fritiden finns det alltid!

Rimag. Välkommen till skövde.
Hänga på våra samåkningar i vår. :tummenupp

Last edited:
endel tycker och endel tycker...

Skit nu i dem och sätt fart med den där karriären istället.
Åsså kan du pola med swedie å alicia på fritiden :)

Jag har bytt stad själv några gånger, och ibland har man vantrivts men då har man ju iaf provat på och lärt sig att det där var ingenting för mig!
För mig är och förblir Enköping tha shit:)

Tack för alla lyckönskningar och peppande ord :Bugar
Visst är det ovant att inte bo hemma längre och träffa familjen varje dag men oj så skönt att rå om sig själv.

heimdal skrev:
å du hamnade här av alla ställen :hihi :tummenupp

hehe jo asså, det får man väl sota för nångång :rolleyes: ... Men vafan studentlivet är helt okej faktiskt, vilket är det viktigaste!

Eskilstuna är ju för bövelen på pendlingsavstånd, det är ju inte som att ta en folkabuss och bila till Pattaya direkt.
Om du ursäktar. :)

valmers skrev:
Nej, vaffan har du gjort?! :mad:

Kram på dig med Valmers. Jag har ju gjort något som får mig glad.

Markus skrev:
Eskilstuna är ju för bövelen på pendlingsavstånd, det är ju inte som att ta en folkabuss och bila till Pattaya direkt.
Om du ursäktar. :)

Jorå så att, jovisst är det "bara" 10 mil. Men jag kommer ju bila jättemycket i sommar ändå, dock inte till Pattaya. Räknas det? Snälla säg att jag är lite cool ändå som kommer bila... :rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg