En heeelt unik tråd om MC-värde

Det du behöver men inte har insett själv än är nog en Honda cbr1000rra abs, snabb, smidig, pålitlig, snygg, grymma bromsar, grymt chassi. Personligen tycker jag det är en hoj som i sin helhet är grym!

NÄEJ!! :mad:

För det första ska den vara snygg, eller åtminstone inte ful. Plus att det ska va en dussinhoj med billiga reservdelar! Honda, Suzuki, Yamaha eller Kawwa. Pungt.

Ja vill du ha en dussinhoj så är inte Traja något för dig ... Då får du köpa en grön kawa :hihi fast Triumph har bra pris på delar. En Street Triple R vore något för dig, fast den lär bli snodd DiReKct!! Men den har inte ABS komjagjupånu.

Men är det någon skillnad på den föreslagna Honda 600 F och den Yamaha du har?? Du vill ha mer mos, då måste du väl upp i kubik? FZ1 eller CB1000RA kanske? Fast Hondan har inte kåpa, och sjuk fula fälgar :viktigt :hihi

Så det blir en FZ1-s, pungt!

Fz8 eller Fz1 med kåpa låter som en bra hoj. Kan du säkert få helt ok om du byter in din gamla Yamaha hos en Yamaha ÅF.

Tackar för svar!
Hjälp mig fundera vidare då:
Jag funderar på att köpa nåt nytt lite lite rejsigare, men problemet då är en lite roligare hoj måste stå i garage. Lillan står på gatan, ingen som verkar vilja nalla den. Jag har tillgång till garage gratis 10 min mc-färd härifrån.
Ska jag ha garage där jag bor så kommer det kosta 1000-1500 i månaden.
Kan det vara vettigare att behålla lillan som transporthoj och köpa en till istället för att sälja? Antar att kalkylen på det är kostnaden för garage i jämförelse med förväntad värdeminskning på yamman. Typ. Alltså, vad kan man räkna på att den faller på ett år eller två? Den stora värdeminskningen borde väl redan vara gjord?

Sorry om mitt inlägg är lite svamligt.

Lillan? :hihi

Den har ju skrapade fotpinnar. Det måste vara unikt för den modellen. + 2 lax.

...
Så det blir en FZ1-s, pungt!

Hon blir JetEscHnaBb med en sån :tummenupp

Last edited:
Vi gör så här "PlumsAnna", jag sitter fram och du sitter bak, sen piskar vi den lilla slynan allt vad det går och kollar om du verkligen behöver en snabbare hoj.
Deal?

Känns som att, precis som Peter är inne på, Honda CBR600FA borde passa in tämligen väl på dina krav. Sportigare, mer pulver, ABS, inte någon extrem körställning, ingen dunderpremie så vitt jag vet vad gäller försäkring och japanare.

Tröttnar man inte på en så klen motor rätt snabbt?

Lillan? :hihi

Den har ju skrapade fotpinnar. Det måste vara unikt för den modellen. + 2 lax.

Då kan jag inte längre skriva tjejkörd = -2 lax. :död

Vi gör så här "PlumsAnna", jag sitter fram och du sitter bak, sen piskar vi den lilla slynan allt vad det går och kollar om du verkligen behöver en snabbare hoj.
Deal?

App app app! :mattias
Jag kan nog din typ! När vi kliver av och ska fika säger du: Men, oj! Jag har visst glömt min plånbok hemma. Nädu, den gubben går inte!! :mad:

Skämt åsido, det är inte topphastighet jag saknar utan mer acceleration kanske. Vi testar vad du kan få ur den. Deal! :krama

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...