En heeelt unik tråd om MC-värde

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag funderar på att sälja den lilla svarta, men har ingen aning om hur man ska värdera den? Det finns inga beggade på blocket så där får jag inga ledtrådar.

En XJ6 F från 2010 ny kostar som billigast 64990 men det är i Västernorrland. På rimligt avstånd (Jönköping) kostar den 69 900. I Stockholm 74 900.
http://www.blocket.se/hela_sverige?...st=s&ps=&pe=&rs=&re=&c=0&ca=11&l=0&md=th&sp=1

Min har gått snart 1200 mil, och har helt nya sportsmart monterade. Nån som kan göra en kvalificerad gissning?

Stirra dig inte blind på avstånd. Mina tre sista hojjar har gått till folk som bott mellan 30-70mil ifrån...

EDit: missade helt att den gått 1200mil! sorry...

Så jag får hålla med de nedanför. 50 om du har bråttom och lägga på ett par tusen om du inte har bråttom.

Last edited:
runt 50, så finns det MÅNGA att välja på, miltal, utrustning mm

45, så ligger du bra till, billigaste på blocket typ.

40, då blir du nog av med den direkt

EDIT

missade att det var en F (Diversion) då ligger den aningen högre.

+ 5 tusen på de summor jag skrev

Last edited:
Tackar för svar!
Hjälp mig fundera vidare då:
Jag funderar på att köpa nåt nytt lite lite rejsigare, men problemet då är en lite roligare hoj måste stå i garage. Lillan står på gatan, ingen som verkar vilja nalla den. Jag har tillgång till garage gratis 10 min mc-färd härifrån.
Ska jag ha garage där jag bor så kommer det kosta 1000-1500 i månaden.
Kan det vara vettigare att behålla lillan som transporthoj och köpa en till istället för att sälja? Antar att kalkylen på det är kostnaden för garage i jämförelse med förväntad värdeminskning på yamman. Typ. Alltså, vad kan man räkna på att den faller på ett år eller två? Den stora värdeminskningen borde väl redan vara gjord?

Sorry om mitt inlägg är lite svamligt.

Två hojar kostar på att ha, speciellt som du ska ha båda påställda jämt. Vad hade du tänkt dig för rejsig hoj?

Har du råd så slå till på två hojar, det skulle jag ha gjort. Man lever bara en gång, så vafaan :) Garage för 1000-1500/mån suger.Gör det som känns rätt för dig Anna. Innerst inne vet du säkert svaret ;)

Kramiz!

Last edited:
Vad hade du tänkt dig för rejsig hoj?

Precis.. är det sporthoj du är ute efter? 600? 1000?
Eller bara valfri hoj men med mer pulver än den nuvarande?

Lite "raceigare" dock utan race:ig försäkringspremie är ju nya CBR600F..
Men då är det en 600:a fortf..

Bifogat

• CBR600F1.jpg
    CBR600F1.jpg
    138.1 KB · Visningar: 94
Tror att Anna vill ha en literhoj. Hon provade min zx10:a samt ett par andra literhojar.:)

Lite mer pulver bara, jag är för gammal och bekväm för att köra modell armhävning.
ABS är ett måste, plus att jag vill ha kåpa framtill.

Byt in den hos en Yamaha-handlare mot en FZ1s / ABS, då har du allt pulver du behöver och lite till.

NÄEJ!! :mad:

För det första ska den vara snygg, eller åtminstone inte ful. Plus att det ska va en dussinhoj med billiga reservdelar! Honda, Suzuki, Yamaha eller Kawwa. Pungt.

Detekterar jag en riskanalys vid byte av hoj som innehåller en dikeskörning?:D:D:D

Detekterar jag en riskanalys vid byte av hoj som innehåller en dikeskörning?:D:D:D

Nej, men jag har en förmåga att köpa små lynniga subbor till hojjar, såna som kastar sig själv i backen, helt utan anledning!! :mad:

Känns som att, precis som Peter är inne på, Honda CBR600FA borde passa in tämligen väl på dina krav. Sportigare, mer pulver, ABS, inte någon extrem körställning, ingen dunderpremie så vitt jag vet vad gäller försäkring och japanare.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti