Så häe var det(ursäkta det annars gaska inntressanta debatten o 5-56 vara eller icke vara en god ledande substans.), efter att ha averkat ca 20 mil i det värsta, ihållande regn som jag nog her haft oturen att sitt på en hoj. Börjar laddlampan att glöda på tomgång, man biter ihop och har turen att komma fram. Hojen står still i två dagar, skall sedan åka hem. Kommer ca 5 mil träffar på ett tjälskott, 2 minutewr sedan tvärdör motorn. Snabb ladar batteriet som var dött med hjälp av startkablar samt en bil,(laddlampan hade inte lyst något denna dag)nu börjar lampan att glöda. Jag kör hem på för en Guzzi höga varv(mellan 6-8 000 varv)jag kommer hem. Sedan börjar felsökandet, jag byter relä/regulator samt diodbryggan/likriktare, plokar isär allt och gör rent överallt, faktum är att generator samt likriktare gjordes rent med "Biltemas"elspray. Endast gamla och bra kontackter fick sig en litten dusch av 5-56:an, dåliga kontakter byttes samt gick över jorden, tog bort rengjorde en klick kopparpasta och sim salabim 28 volt på batteriet på tomgång, avstängd 12,8. Med laddlampan vägrar att lysa när jag stänger av, detta känns som det är av vikt, för utan en generator som snurrar då heller ingen laddning. Till problembilden kan läggas att jag har ett "gele"batteri som skall(har jag hört)vara mycket känsliga för överladdning, kan felet sitta där? Men det tar emot laddning, ger en konstant spänning på 12,8v med lyset på 12,6v men då motorn ej är igång. Har faktiskt inte testat att byta detta, då jag inte tycker att det skall kunna påverka problemet. Har faktiskt inte heller testat lyset, men jag borde då skjuta lampor som popcorn. Ursäkta om jag fattade mig lång, men jag är något frustrerad.