En GSX R 1100 med 98 hästar??

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Såg en annons på tyska mobile.de om en gixxer 1100 -96. I specifikationen stod det att motorn var på 1100 kubik (exakt) och hade 98 hästar eller 72 kw. Mig veterligen har -96:n 1074 motorn med 156 hästar. Eller är detta en specialvariant för Tyskland?

same same but different

det finns nog inte en enda hoj som har exakt 600-750-900-1000-1100cc

Dom gamla loken va strypta från fabrik pga regelverket, strypningen sitter i början av orginalsysytemet, 4 tjocka brickor med små hål i.

GSXR1100R skrev:
Dom gamla loken va strypta från fabrik pga regelverket, strypningen sitter i början av orginalsysytemet, 4 tjocka brickor med små hål i.

-95an var strypt via insugsgummina..
I Sverige var det väll typ en överenskommelse att ha max 100 kusar tidigare... Var iaf ingen lag som sa ifrån..

SENSEI skrev:
I Sverige var det väll typ en överenskommelse att ha max 100 kusar tidigare... Var iaf ingen lag som sa ifrån..
Aha min -90:a hade det på avgassidan, gick som en traktor över 7K, det va mc-handlarna som satte en gräns vill jag minnas nu.

fazerfun skrev:
Såg en annons på tyska mobile.de om en gixxer 1100 -96. I specifikationen stod det att motorn var på 1100 kubik (exakt) och hade 98 hästar eller 72 kw. Mig veterligen har -96:n 1074 motorn med 156 hästar. Eller är detta en specialvariant för Tyskland?

Enligt tex. www.bikez.com hade Gixxer 11:an från 1996 1074 cc & 155hk (1989 -92 hade den 1127 cc & 143 hk). Strypningen till 98 hk var vanlig såväl i Sverige som i Tyskland pga försäkringen.
/F.

GSXR1100R skrev:

så om det sitter ett 4-1 på så får man anta att strypningarna är borta?

SENSEI skrev:

Har precis köpt en kanonfin, importerad 94. Enligt regbeviset och VDS-koden på ramen så ska det vara en fulleffektsversion med 155 hk, plus att det sitter ett 4-1 på. Hur kollar jag att den inte är strypt?

fazerfun skrev:
Har precis köpt en kanonfin, importerad 94. Enligt regbeviset och VDS-koden på ramen så ska det vara en fulleffektsversion med 155 hk, plus att det sitter ett 4-1 på. Hur kollar jag att den inte är strypt?

För det första så lär det märkas om du provkör den...
Den ska göra 0-100 på knappa 3 sekunder...
Om den är stryp lär du märka det....

Annrs är det till att skruva bort en fugger och kolla om insuggummina är "runda" innuti... De strypta är igensatt till hälften... så det blir en halvcirkel typ.. Typp D istället för O...
Hoppas du fatt hur jag menar...

ska hojen turbokonverteras,eller ska du bygga dragbike av den?Tänkte eftersom du postade i detta forum?

ktmjacke skrev:
ska hojen turbokonverteras,eller ska du bygga dragbike av den?Tänkte eftersom du postade i detta forum?

Nä, det har jag inga planer på. Men jag tog en chansning eftersom jag gissade att det finns en del som har koll just på Suzukis 1100-spisar...sorry om någon tagit illa upp :Bugar :Bugar

SENSEI skrev:
För det första så lär det märkas om du provkör den...
Den ska göra 0-100 på knappa 3 sekunder...
Om den är stryp lär du märka det....

Annrs är det till att skruva bort en fugger och kolla om insuggummina är "runda" innuti... De strypta är igensatt till hälften... så det blir en halvcirkel typ.. Typp D istället för O...
Hoppas du fatt hur jag menar...

Ok, hajar vad du menar....tack för all hjälp :)

fazerfun skrev:
Nä, det har jag inga planer på. Men jag tog en chansning eftersom jag gissade att det finns en del som har koll just på Suzukis 1100-spisar...sorry om någon tagit illa upp :Bugar :Bugar
Nej absolut inte,va bara nyfiken på om det skulle bli nåt spännande projekt el,dyl? Jag skiter i om folk postar sockerkaksrecept,så det va inte därför jag undrade.

min gsxr -93a e importerad -96 o d står 74kw i papprerna på den,dock så e den försäkrad med 155hk hos trygg-hansa.
Några strypningar finns det defenetivt inte i den längre :tummenupp

Min importerade GSXR1100 -92 är på pappret 72kW, Bänkad till ca 125 på slangen. Kan knappast vara någon som låter strypningarna sitta kvar länge... Vem köper en sån hoj för att fisa runt med 72Kw? Nä mina slantar satsar jag på att den bara är strypt i pappret.

fazerfun skrev:
så om det sitter ett 4-1 på så får man anta att strypningarna är borta?
På äldre modeller ja, men jag tror att dom flesta tar bort sina strypningar oavsett var dom sitter.

Säkert bara strypt på pappret :tummenupp

fazerfun skrev:

Det är lugt. :)
Jag har sett mellan fingrarrna denna gång,, pga att den är en hoj som många är intresserade av för just turbo instalationer.

mvh

ktmjacke skrev:
Nej absolut inte,va bara nyfiken på om det skulle bli nåt spännande projekt el,dyl? Jag skiter i om folk postar sockerkaksrecept,så det va inte därför jag undrade.

Ok... :tummenupp....är iofs en jävel på sockerkaka men jag tror jag sparar det...nä, det blir nog inget projekt av den här hojen....den är helt original och kommer att så förbli, bara ännu finare....

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing