En Goldwing är en...

En Goldwing är...;

• Antal röstningar
    0
Bj.O.rn skrev:
Ett rullande tivoli med dansbandsmusik..

/B

...hehe.. håller med även om jag för en stund började se på åbäket som en MC då min körskolelärare piskade mig på konbanan med sin Goldwing..
Precis innan lektionen hade jag kallat hans vinge för "bil på två hjul" varpå hans svar blev: "Ja, men den går att luta!" och för att förtydliga detta klådde han mig på konbanan med eländet..

Kändes sådär! :o Han skulle iofs få lite svårare att göra det nu.. hehe

korvgubbe skrev:
...hehe.. håller med även om jag för en stund började se på åbäket som en MC då min körskolelärare piskade mig på konbanan med sin Goldwing..
Precis innan lektionen hade jag kallat hans vinge för "bil på två hjul" varpå hans svar blev: "Ja, men den går att luta!" och för att förtydliga detta klådde han mig på konbanan med eländet..

Kändes sådär! :o Han skulle iofs få lite svårare att göra det nu.. hehe

Kommer du ihåg hur fort det gick , dvs vilken tid han körde på ?
Jag inbillar mig i alla fall att det är aningens svårt att köra konbanan på 20 sekunder med en goldwing, fast det är säkert inte omöjligt. Det är nog svårt att köra den bekvämare än så i alla fall, med AC, defroster, dansbandsmusik etc ;)

...Har faktiskt åkt Sthlm-köpenhamn-Sthlm med en guldvinge, toppar över 200 å går att skrapa motorbågar. Den låga tyngdpunkten gör den rätt kul! Ni som neggar.....har NGN av er ens suttit på en vinge? Gör det....fet hoj, alla hojar é feta på sitt sätt, även de med backvxl :rolleyes:

Tom skrev:
Kommer du ihåg hur fort det gick , dvs vilken tid han körde på ?

...ska jag vara ärlig så minns jag inte och tiden var säkert inte så oerhört bra. Det var nog mest beroende på att jag var kass. Jag var rätt stel och körde långsamt första gången så han ville nog visa hur oebfogad min tvekan var. Efter det så pressade jag mig rätt mycket mer...

Gissar att det kommer ställbara ryggstöd, röv-värmare med inbyggd massagemaskin och espressobryggare på nästa års vingar..

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back