En gammal hederlig norgehistoria

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
På ett höghusbygge i Berlin jobbade bl.a en italienare, en mexican och en
norrman. De höll till på de översta våningarna och var väl försörjda med
material, verktyg och hade även med sig dagens behov av kaffe och käk.

- En dag utbrister italienaren när han har öppnat sin matlåda : Fy fan,
pizza idag igen! Är det pizza i matlådan i morgon också då hoppar jag ner!

- Mexicanen öppnar sin burk: Helvete ! Tacos för hundrade dan i rad! Jag,
säger som Du, är det tacos i morgon också så hoppar jag med!

- Norrmannen öppnar sin lunsjpakke och suckar: Torskrom på smörgåsen idag
igen! Jag håller med Er, är det ingen ändring i morgon så hoppar jag med.

Dagen därpå, lunchdags: Italienaren kollar innehållet i sin låda.
Pizza !
Han slänger lådan och hoppar efter.

Mexicanen gläntar på locket:
Tacos!
Hoppar direkt!

Norrmannen viker upp sitt smörgåspaket:
Torskromssmörgås!
Han följer de andra två in i evigheten.

Vid begravningen veckan därpå sitter tre änkor och småpratar.
- Jag begriper inte att han inte sa nåt, jag trodde ju att han alltid ville
ha sin pizza, suckade italienskan.

- Samma här, sa mexicanskan, han hade ju fått vad han ville i stället för
tacos om han bara hade sagt ett ljud

- Ja, jag fattar ingenting, sa norskan, han gjorde ju alltid sina smörgåsar
själv.
 
Många här e roliga men denna tar faktiskt allihopa för ikväll
akta bara så det inte anses som diskriminerade mot norrmän nu bara :rofl
 
:rofl :D :rofl

var den bästa norgehistorien på länge, inte så kort, men ändå inte för lång...
 
Man tycker att norgehistorier borde varit uttjatade vid det här laget men de är lika roliga varje gång :D :tummenupp
 
Hehehe.. gamma goding :tummenupp
Hmm.. nu är frågan har stefan och krister hittat på den eller snått den :va
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top