En fundering!!!!

todde

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
KTM 660, KTM250sx
Tja på er ktm busar!!

Har införskaffat en 660 med orginal pipor, skall byta till akra och undra nu om de är något man bör tänka på för att få ut mest möjliga effetkt, så som bestyckning, behöver man skaffa ett bättre luftfilter o.s.v
Tacksam för svar!!!!

Beror ju på. Att du byter system kan innebära en större luftgenonströmning och då ska du kompensera med mer bensin alltså större huvudmunstycke i förgasaren. Hur blandningen har påverkats kan du ta reda på genom att bestycka hojen. Jag har tidigare gjort så att jag varvat på 2an eller 3an för att sedan trycka av på dödaren i samband med att jag tycker in kopplingen. Stannar sedan och kikar på stiftet så får du en bra bild av blandningen genom färgen på stiftet.

Kanon tack för tipset! Finns de några mer strypningar någonstans som man kan ta bort??

todde skrev:
2463944 Kanon tack för tipset! Finns de några mer strypningar någonstans som man kan ta bort??
vet inte vilka strypningar som sitter i 660n från början men det är något första ägaren eller verkstaden brukar plocka direkt. 20kw enligt reggbeviset va?

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025