En frusterande 7 plats på Gelleråsen!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Dagen började med inbrott i skåpbilen som sänkte humöret en hel del.
Stressade iväg mot Karlskoga och kom fram precis i tid för förarmöte och besiktning innan det var dags att åka ut.
Bromsarna hade vi tyvärr inte lyckats fixa och på första kvalet hade jag nästan ingen broms alls. Som tur är så är det mycket motorbroms så det räddade mig en hel del. Första kvalet blev det 6 bästa tid.

Till andra kvalet försökte vi återigen fixa till bromsarna men utan större lycka. Dock blev dom lite bättre och jag sänkte mig 1,5 sekund till 1.20.4

Det blev en 6 plats på startgridden och fick en bra provstart på warmup lap.

Lamporna tändes och jag kom iväg riktigt bra. Två förare tog mig och tyvärr så var dom långsammare i dom kurviga partierna där jag sparar mina sekunder. Kämpade under hela racet med att försöka komma förbi. Bromsade om lite här och var. Några omkörningar i depåhögern för att sen bli omblåst i utgången av kurvorna där det märks att deras hojar har mer effekt.
Tog mig förbi en av dom på sista varvet men lyckades inte ta den sista så det blev en 7 plats tillslut.

Swedie skällde på mig lite eftersom jag visst fegade en hel del vid omkörningarna, så det blir att öva på det nästa gång.
Skyller dock på bromsen då den under slutet av racet tog enda inne vid handtaget.

Titta gärna in på min RR-sida och läs om de andra racen.
www.sporthoj.com/rr/alicia

Over and out/ Alicia
 
Last edited:
"Swedie skällde på mig lite eftersom jag visst fegade en hel vid omkörningarna"

Perfekt att ha en mentor vid sidan av, blir lite lättare att förbättra sej då.. Lycka till nästa ggn. :tummenupp
 
Grattis!
Å jag håller med, jag fegar också vid omkörningar. Visserligen tävlar jag inte, kör bara för skojs skull så jag vill inte vurpa/få någon att vurpa när det inte har nån betydelse, men ändå.
Du klarade Ejes iaf? Du får reta honom för det :hihi
 
Mkt bra jobbat tjejen, vi var där en sväng under eftermiddagen och verkligen njöt av alla motorer som swoshade högt och gött förbi läktaren.
Solen gjorde det bara bättre... Lycka till nästa gång =)
 
Bra jobbat men jag hade strypt mekanikern, skicka ut honom i garaget tills bromsen fungerar som den skall.
 
Grattis, 7 plats är väll inte fy skam, hade du bara haft bättre bromsar så hade du säkert kommit på pallen. :tummenupp
 
Bra jobbat men jag hade strypt mekanikern, skicka ut honom i garaget tills bromsen fungerar som den skall.

Han har kämpat som bara den men det finns inget fel att hitta. Hade flera stycken som stod och hjälpte till under dagen men ingen kom fram till någon lösning.
 
Ja nya belägg... ingen skillnad mot 1-2 mm slitna begagnade belägg.


det är inte bromsverkan i beläggen det är fel på. det är att bromssystemet inte har något tryck.

Då är det tätningarna i antingen oket eller huvudbromscylindern som spökar...
 
3065753 Då är det tätningarna i antingen oket eller huvudbromscylindern som spökar...
tätningarna i oken kan inte spöka. de kan endast sitta på ett sätt, och skulle de sitta fel så skulle de läcka.

jag ska ta isär bromspumpen imorgon och se om jag inte lyckats vända gummitätningen på fel håll eller nått.

hojen är direkt farlig att köra med just nu. så att hon lyckades prestera så bra är grymt bra.
 
tätningarna i oken kan inte spöka. de kan endast sitta på ett sätt, och skulle de sitta fel så skulle de läcka.

jag ska ta isär bromspumpen imorgon och se om jag inte lyckats vända gummitätningen på fel håll eller nått.

hojen är direkt farlig att köra med just nu. så att hon lyckades prestera så bra är grymt bra.

Är tätningarna nybytta?

De kan nämligen vara kass utan att det för ögat går att skilja dem från helt nya. Resultatet blir svampig broms även om där inte är någon luft i systemet.
 
ja de är alla nyligen bytta...

Allt är luftat,slangen är frisk, packningarna är nya och korekt monterade, padsen är bytta.....

Då är där inte så mycket kvar som kan bli fel men efterssom bromsen blir sämre under racet så gissar jag på packningar snarare än luft.
 
Kikade på rejset och det var kul att se dig fightas. Men du backade av flera gånger in i hårnålen när du var uppe jämsides. Lite tuffare nästa gång så tar du dom! Bra kört! :)
 
Bra rapport att läsa,känner igen det det där med bromsen har samma problem finns inget tryck och har bytta allt (packingar ok,pump,slangar och belägg) slå mej en singnal om ni kommer på nått vi ska köra rec på Torsdag 0735076012
 
Last edited:
Kika så det inte är eller finns spår av korrosion i pump "loppet" Det måste vara jämt och slätt.
tätningarna i oken kan inte spöka. de kan endast sitta på ett sätt, och skulle de sitta fel så skulle de läcka.

jag ska ta isär bromspumpen imorgon och se om jag inte lyckats vända gummitätningen på fel håll eller nått.

hojen är direkt farlig att köra med just nu. så att hon lyckades prestera så bra är grymt bra.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top