En "Friday Fail" på min bekostnad... ?

Shit happens!
Var lite förvånad att min KTM 300 TPI tjuvstannade så här - väldigt ovanligt.
Åkte KTM 450s förut och det hände lite då och då - är ju inte byggda för att puttra runt så här.
 
Så skall det seut skall man göra en fadäs skall den vara ordentlig.

Japp jag har hoppat av en ram i en Yamaha yz 250 så det går även på Yamaha.
 
Shit happens!
Var lite förvånad att min KTM 300 TPI tjuvstannade så här - väldigt ovanligt.
Åkte KTM 450s förut och det hände lite då och då - är ju inte byggda för att puttra runt så här.
Skulle rekommendera att flytta insprutet till innan reed vavle och samtidigt göra något som kallas för air screw mod. Tyvärr är dessa tpi hojar inställda från fabriken att såklart klara miljökraven. Vilket resulterar i lite ojämn/svag tomgång.

Tomgångsskruven som kom original är inte som en vanlig tomgångskruv. Den släpper bara in mera luft. Finns och läsa mera om detta. Är dock ingen expert. Köpte en ny Ktm 300 igår dock ?
 
Tomgångsskruven som kom original är inte som en vanlig tomgångskruv. Den släpper bara in mera luft.
Det låter som att du utelämnar något. En luftskruv påverkar det vakum som uppstår i tomgångskretsen. Det är det vakumet (justerbart med luftskruven) som drar upp bränsle från flottörhuset. Som du beskriver det verkar det som att mängden bränsle är konstant medans luftmängden styrs av luftskruven. Ingen Keihin eller Mikuni fungerar på det konstiga sättet.
 
Skulle rekommendera att flytta insprutet till innan reed vavle och samtidigt göra något som kallas för air screw mod. Tyvärr är dessa tpi hojar inställda från fabriken att såklart klara miljökraven. Vilket resulterar i lite ojämn/svag tomgång.

Tomgångsskruven som kom original är inte som en vanlig tomgångskruv. Den släpper bara in mera luft. Finns och läsa mera om detta. Är dock ingen expert. Köpte en ny Ktm 300 igår dock ?
Tack, men jag kör med en Coober ECU numera så känner inget behov längre av att justera tomgången. Något jag varmt kan rekommendera!
Inte bara för effekten - utan även för driftsäkerhet en. ”Alla” proffs kör med Coober och så jag! ?

Grattis till en grym hoj!

när du börjar fundera på ny fjädring kolla med RG3 Scandinavia och hälsa från mig.
 
Det låter som att du utelämnar något. En luftskruv påverkar det vakum som uppstår i tomgångskretsen. Det är det vakumet (justerbart med luftskruven) som drar upp bränsle från flottörhuset. Som du beskriver det verkar det som att mängden bränsle är konstant medans luftmängden styrs av luftskruven. Ingen Keihin eller Mikuni fungerar på det konstiga sättet.
Dessa hojar har insprut och jo tyvärr justerar man bara luft och inte bränsle med den skruven. Så även om tomgången blir högre är den fortfarande svag på tomgång
 
Tack, men jag kör med en Coober ECU numera så känner inget behov längre av att justera tomgången. Något jag varmt kan rekommendera!
Inte bara för effekten - utan även för driftsäkerhet en. ”Alla” proffs kör med Coober och så jag! ?

Grattis till en grym hoj!

när du börjar fundera på ny fjädring kolla med RG3 Scandinavia och hälsa från mig.
Coober, det som gäller? Var inne på en GET ecu och flytta sprutet. Det är det jag först ska göra i alla fall. Flyttar man sprutet kan man ha lite olja i tanken i förebyggande syfte.
 
Är du inte på absoluta världstoppen hade jag inte brytt mig om att flytta sprutet.
Finns ingen anledning att blanda i någon extra olja i soppan, särskilt inte om du kör Coober. Vet inte hur det är med GET.

Om du ska kika på något så är det kylarslangen nere till vänster som skaver hål efter ett tag och att TPS sensorn på vänster sida är väldigt utsatt så skaffa ett skydd till den.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top