Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skulle rekommendera att flytta insprutet till innan reed vavle och samtidigt göra något som kallas för air screw mod. Tyvärr är dessa tpi hojar inställda från fabriken att såklart klara miljökraven. Vilket resulterar i lite ojämn/svag tomgång.Shit happens!
Var lite förvånad att min KTM 300 TPI tjuvstannade så här - väldigt ovanligt.
Åkte KTM 450s förut och det hände lite då och då - är ju inte byggda för att puttra runt så här.
Det låter som att du utelämnar något. En luftskruv påverkar det vakum som uppstår i tomgångskretsen. Det är det vakumet (justerbart med luftskruven) som drar upp bränsle från flottörhuset. Som du beskriver det verkar det som att mängden bränsle är konstant medans luftmängden styrs av luftskruven. Ingen Keihin eller Mikuni fungerar på det konstiga sättet.Tomgångsskruven som kom original är inte som en vanlig tomgångskruv. Den släpper bara in mera luft.
Tack, men jag kör med en Coober ECU numera så känner inget behov längre av att justera tomgången. Något jag varmt kan rekommendera!Skulle rekommendera att flytta insprutet till innan reed vavle och samtidigt göra något som kallas för air screw mod. Tyvärr är dessa tpi hojar inställda från fabriken att såklart klara miljökraven. Vilket resulterar i lite ojämn/svag tomgång.
Tomgångsskruven som kom original är inte som en vanlig tomgångskruv. Den släpper bara in mera luft. Finns och läsa mera om detta. Är dock ingen expert. Köpte en ny Ktm 300 igår dock ?
Dessa hojar har insprut och jo tyvärr justerar man bara luft och inte bränsle med den skruven. Så även om tomgången blir högre är den fortfarande svag på tomgångDet låter som att du utelämnar något. En luftskruv påverkar det vakum som uppstår i tomgångskretsen. Det är det vakumet (justerbart med luftskruven) som drar upp bränsle från flottörhuset. Som du beskriver det verkar det som att mängden bränsle är konstant medans luftmängden styrs av luftskruven. Ingen Keihin eller Mikuni fungerar på det konstiga sättet.
Coober, det som gäller? Var inne på en GET ecu och flytta sprutet. Det är det jag först ska göra i alla fall. Flyttar man sprutet kan man ha lite olja i tanken i förebyggande syfte.Tack, men jag kör med en Coober ECU numera så känner inget behov längre av att justera tomgången. Något jag varmt kan rekommendera!
Inte bara för effekten - utan även för driftsäkerhet en. ”Alla” proffs kör med Coober och så jag! ?
Grattis till en grym hoj!
när du börjar fundera på ny fjädring kolla med RG3 Scandinavia och hälsa från mig.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |