En fråga...

Elemental

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
Yamaha XJ 600
med tanke på hur många hojjar som stjäls, hur låste ni dom? :va
själv har jag ingen "super hoj" utan en vanlig enkel XJ 600, men den är bannemej låst med ABUS "fetaste" kätting + granit 39 i skivan och givetvis styr/tändnings lås...
och givetvis har jag dragit kättingen runt något stabilt som tex lyktstolpe eller liknande...
kanske är jag lite paranoid, men även om jag har halvföräkring, så är ju sommaren över innan ev, utbetalning kommer från försäkringbolaget...

*edit
med fetaste menar jag "Extreme chain plus-170 Cm"

Bifogat

• Extreme chain plus.jpg
    Extreme chain plus.jpg
    2.8 KB · Visningar: 206
Last edited:
ena hojen låser jag aldrig.. knappast stöldbegärlig.. :hihi cb 125 lagd i 90. funkar dock. RGVn står låst med skivlås och bygellås alltid i garaget. :tummenupp Ingen som slängt sig på den än.

Underbar rubrik, men den kanske avslöjar lite väl mycket om trådens innehåll för min smak.

För att svara på frågan. Jag har ett granitskivlås som räddar mig från försäkringen och det fetaste cylek/moppe-lås man kan hitta från abus för en överkomlig summa. Det sistnämnda är främst för att låsa fast hoje i cykelstället och för att dom ska behöva mecka lite längre för att få med sig hojen.

Vill dom ha en hoj så tar dom den oavsett vilka lås man har. Skaffa larm som låter så in i fan och en babywatch som ligger hos mcn på natten. den andra lägger du brevid örat och på maxvolym.

sorry, givetvis skall inte ni som inte blivit bestulna skriva här, det skulle ju i så fall kunna underlätta för ev tjuvar...
jag undrar: vad var det som inte hjälpte, alltså ni som trodde ni hade det bästa skyddet (som jag :tummenupp ) men ändå blev av med hojen...
lite tipps som kan göra det svårare eller omöjligt för tjyyvpatrasket att få med sej hojen...

Last edited:
Elemental skrev:
sorry, givetvis skall inte ni som inte blivit bestulna skriva här, det skulle ju i så fall kunna underlätta för ev tjuvar...
jag undrar: vad var det som inte hjälpte, alltså ni som trodde ni hade det bästa skyddet (som jag :tummenupp ) men ändå blev av med hojen...
lite tipps som kan göra det svårare eller omöjligt för tjyyvpatrasket att få med sej hojen...
det enda som hjälper är nog larm. bara skivbromslås i både fram o bak hjul så lyfter dom ut den.. i alla fall om det är en motard. men i slutändan så kvittar det vad du låser med. vill dom ha hojen så tar dom den. finns nog inget lås som dom inte vet hur dom ska få bort.

De dummaste med att ha hojen i garage är ju att där finns el.. tjuven kan alltså ta med sig en vinkelslip och på bara några sekunder ta bort dina lås med din hjälp!. smart va.. :kocko

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman