en fråga om gsx-r750

#fosse#

GIXXER rockar
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Yamaha 06
jag har en GSX-r750 av 96 års modell som gått kanon bra tills igår då kände jag att den börja hacka på låg varv tal....idag på morgonen körde jag te skolan....hoj gick som vanligt ibörjan men efter 2 mil började den gå konstigt igen.....den smattrar som fan(låtter nästan lite v-Twin)

mitt slip-on som sitter på är ganska sletet så jag bytte te orginal och då känner man inte av att så mycket,men visst lite...

innan detta började var det skitenkelt att gasa upp den på bakhjulet
men nu är det inte så enkelt
jag upplever motorn inte lika dan som tidigare vad kan det va??

kan det va att chorken ligger i(har lite problem med vajern?
kan det va topplockspackningen(läste i bike att det va ett vanligt fel)????????????

Innan du startar den en endaste gång till, ta först reda på om din kamkedjesträckare fungerar som den ska!

Om kamkedjesträckaren är jyst, se till att tanka full samtidigt som du häller i en flaska K-sprit.

Kan det måhända vara så att en kamaxel börjar bli utsliten Hade det problemet på min stånka och när inte alla ventiler öppnar och stänger som de ska går hojen som en traktor. Är inte vidare insatt i ämnet då de bytte kamaxeln på garantin men kanske andersbrink kan mer om detta och kan spinna vidare på felsökningen

Lycka till

ventilerna är som dom sak men kan kamaxlen var utsliten för det eller????någon som vet

Det låter otroligt att din kamaxel är utsliten. Att den är nyservad är ingen garanti för att den (bevisligt) pissiga kamkedjesträckaren funkar som den ska. Jag ger mig den på att det finns en "Service Bulletin" för din hoj om just det, fråga din handlare. T.ex. Hayabusorna får sina sträckare utbytta om man är envis av sig. Hur det är med 750'n vet jag inte.

Har du kollat fall alla tändhattarna sitter ordentligt fast
på tändstiften?
Det kan va en så enkel grej att nån inte sitter på ordentligt
och orsakar misständning.
Så har du nyss bytat tändstift kanske du missat att trycka
på den riktigt.

"Det låter otroligt att din kamaxel är utsliten. "känns bra :)

nu när jag kör me orginal slip-onet så går den jämt å bra inget hackande......
men det e inte samma klip i han som innan......kan slip-onet göra så jävla mycket??????(det sitter ett dynojet kit å ett kn-filter på)

slip-onet läckte lite här å där....har det någon betydelse på en 4-tacktare??????

ska i väg å köpa k-sprit nu och slå i gixxern.......

nopp ska jag göra senare idag...jag läste lite slarvigt på din fråga.sorry

det är konstigt att den inte går bra me slip-onet det gjorde den innan den blev konstig.....fan va orginal dämparn låter lite :eek:

Tycker nästan det ser ut som min gamla 750, om det är den som är på bilden...
Vet inte om jag uppfattat problemet, men går den som den ska med originalet?
När jag köpte den så gick den ganska mycket för fett, och hade den väl blivit sur var det bara att kasta stiften. Men jag sänkte nålarna så att den gick snålare på låg-mellan varv och sen gick den som en raket igen...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT