En fråga angående kroppsvikt.

jaccan

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
barnvagn!
är dämparna så pass justerbara så det funkar fint för att ställa in för mina 110 kg på en 625/660?

är det någon skillnad på 625/660 vad gäller dämparna/fjädringen.

vill ju gärna inte att regskylten skrapar i asfalten. om man inte slangar dvs ;)

mvh

För att fjädringen ska fungera optimalt ska du ha fjädrar som matchar din vikt detta gäller alla motorcyklar.Annars kan man bara förspänna fjädrarna!Det funkar oxå men det är inte optimalt.

Vikt!

Som mest så låg jag på en vikt av 113 kg utan kläder förra sommaren. Det funkade bra att köra min 660 trots denna tyngd. Inga problem med att skärmen hängde ner i backen inte. Vägegenskaperna kan jag inte säga någotbom eftersom jag inte hade något att jämföra med, men det var absolut inga problem med landsvägskörningen.

Nu blir det en nätt vikt av 95 kg denna sommar för Bettan att släpa på eftesom man har ändrat sin livsstil lite. Har kört ett par svängar nu och inte märkt någon större skillnad än.

Tja bullen, dax att du släpper skjutarknappen på PS3 och rör lite på fläsket?

Btw: har du frugans moppe kvar? Kanske dags för en lite vår tur snart!?

simbus! vafan! ligger -11kg sen januari ju!

jo, frugans hoj är kvar. kommer dock köpa en 660 innan månaden är slut. om jag hittar en dvs!

Det finns olika fjädrar du kan byta till, har för mig att det finns 3? olika till 660 ivarfall. Under 70, 70-80 och över 80. kommer inte exakt ihåg siffrorna..

ja precis. läste om att det fanns ngn firma i staterna som hade fjädrar för 100+

tack

Varsågod! Men kollade i manualen nu, fjädringen e inställd från fabrik för en förare med utrustning som väger mellan 70-80kg. Mindre ändringar går att göra manuellt men om vikten är långt över/under bör man byta fjädrar.. Lycka till!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park