en fjäder blev över ?????gsxr 1100

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r1
Hittade en liten fjäder ,ca 5cm från ända till ända. .Det sista jag skruvat med var koppling /bromshantag.plockat bort kåpan framför framdrevet .Är det någon som känner igen fjädern och dess tillhörande plats..Mc"n är en gsxr 1100 -86
Tacksam för tips

Bifogat

• PICT1460.JPG
    PICT1460.JPG
    79.5 KB · Visningar: 168
Last edited:
Om den inte tillhör kopplingskåpan så kommer fjädern från en av dina tänger. I själva motorn finns det ingen sådan fjäder monterad.

andersbrink skrev:
2046390 Om den inte tillhör kopplingskåpan så kommer fjädern från en av dina tänger. I själva motorn finns det ingen sådan fjäder monterad.

Fasiken vad rätt du har ..gick ut i garaget och tittade ,och fjädern kom från tången man lossar låsbrickan till växelpedalen..
ja ja ,man får tacka för hjälpen :tummenupp

Hej du.
Ja, man får ju hoppas den kommer från tången,,annars så finns det en liten fjäder som har med returen på växelspaken att göra, som ser ut ungefär sådär,som sitter vid växeltrumman på höger sida, bakom kopplingen,,,,du är säker på att det inte är den???
;-)
Bara en tanke
Hälsar Mogens.

Fjädern på bilden ser ut att vara i klenaste laget för att tillhöra växelaxelns returfjädermekanism.

Går växelspaken tillbaka till mittenläget av sig själv när du rör på växelspaken? Dvs en väldigt enkel metod för diagnos.

tack

Det var fjädern från tången...pedalen går upp till mittläget som den ska..
Tack för hjälpen ,nu slipper man fundera var den kom ifrån.
Stefan

Hähähä!

Påminner om mitt första "jobb" på en Konfac verkstad för kopieringsmaskiner.

Tredje dagen jag jobbade fick jag sitta inne på verkstaden, en kopieringsmaskin av märke "glömt" skulle servas. Sagt och gjort, servicen utförd och maskinen monterades samman igen.

Kvar på bordet ligger en hög skruvar... :huvet

Frågar min handledare om han kanske har en aning var dessa skruvar skall sitta, eftersom de jag tappat från huvudet bevisligen inte kan ersättas.

Svaret kom efter 4 sekunders grunnande:

"Fungerar den?"

- Jo fan, den fungerar som ny!

"Lägg dom i den här!"

Han drar fram en kartong som måste väga 7-8 kilo och den är full med småskruv, brickor, muttrar och jumprar.

"Det blir alltid ett par över, de behövs sällan!"

:tummenupp

Lucius skrev:
2051225 Hähähä!

Påminner om mitt första "jobb" på en Konfac verkstad för kopieringsmaskiner.

Tredje dagen jag jobbade fick jag sitta inne på verkstaden, en kopieringsmaskin av märke "glömt" skulle servas. Sagt och gjort, servicen utförd och maskinen monterades samman igen.

Kvar på bordet ligger en hög skruvar... :huvet

Frågar min handledare om han kanske har en aning var dessa skruvar skall sitta, eftersom de jag tappat från huvudet bevisligen inte kan ersättas.

Svaret kom efter 4 sekunders grunnande:

"Fungerar den?"

- Jo fan, den fungerar som ny!

"Lägg dom i den här!"

Han drar fram en kartong som måste väga 7-8 kilo och den är full med småskruv, brickor, muttrar och jumprar.

"Det blir alltid ett par över, de behövs sällan!"

:tummenupp

När man inte trodde tråden kunde bli bättre... :rofl Vilken bra start på denna dag !!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg