En fin mekdag

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
I morgon ska jag köra träning på Knudan, väderprognosen indikerar regn och rusk, därför införskaffades nyare regnostar denna vackra sommardag.

Fåglarna kvittrar och regndäcken glider lätt på fälgarna utan problem, myser lite med småfix och tänker såhär, om jag monterar regnhjulen redan idag så är det säkert torrt i morgon.

Sagt och gjort så skiftas hjulen snabbt utan problem, när sedan jag börjar pumpa upp bromstrycket med min fina ISR pump så börjar det spruta bromsvätska ur den ena slangen.

Klockan är sju på kvällen och alla hojaffärer är stängda.

Hur sjutton kan en stålspunnen raceslang bara brista, den ser faktiskt ut att ha skavt lite på gaffelbenet, nu är det dags för panik.

Jag ringer Lasen som har sjuhundrafjorton racedelar till Suki, med ilfart så hämtas flång nya Galferslangar med teflon, allt passar perfekt och nu är det bara att tokmeka en stund, givetvis börjar det att regna så jag får släpa in liket i garaget, ny bromsvätska och luftning går som tåget, nu är det bara att lasta och hoppas på torrföre i morgon.

I morgon så är man uppe före tuppen, jag har ju en hot date med Jalle på Knudan, vi ska visa ungtupparna att vi fortfarande kan... kanske... inte.

Last edited:
Det var la gött att det började spruta i garaget istället för efter rakan. :)

Jag tror på torrföre. 1,05 med regndäck borde gå :gnissla

Det var la gött att det började spruta i garaget istället för efter rakan. :)

Jag tror på torrföre. 1,05 med regndäck borde gå :gnissla
Det blev nästan torrt hela dagen, ett fint oljespill fick 100 man ut på banan med absol och kvastar redan på morgonen, sedan kom det lite mysregn.

Men vi fick en fin dag med många torrpass och feta varvtider, skithojen gick som en moraklocka.

:)

Prolog: Jag glömde en racestövel hemma, men det gjorde inget.... Tusse hade en extrapjäxa och den satt som gjuten.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...