En film som får en att tänka till

RSV_R skrev:
Lägger ut bilden på hur det såg ut när min vän blev torpederad av en 83 årig "gubbe" som körde med rattmuff i hetaste augusti.

Så kan det se ut om en bil som färdas i 50 km/h frontar en hoj som färdas i 50 km/h....

(killen på hojen blev förklarad oskyldig och har snart efter 2 år fått tillbaka sitt liv igen, "gubben" har inte ens visat sej eller hört efter hur det gick)

va gubben 83!?!?! :jisses

KalleNorton skrev:
Läste nånstans på forumet där det tog nästan 20 minuter för en ambulans att komma fram till en mc-olycka. Har för mig att det var på bulten, men är inte säker..

Jag har legat på bulten och det betydligt merän 10 min för plåsterbilen att komma. Tiden känns väldigt lång när man ligger där men när MÅNGA bilar hade stannat och bärgaren undrade om det verkligen var någon ambulans på väg så fattade jag att det skulle ta tid.

Spelar väl ingen roll hur mycket man tjatar men snälla ta det lugnt där ute.

ambulans skrev:
Men som badvakt så utgår jag ifrån att man har HLR utbildning... och med en korrekt utförd sådan kan man rädda livet på en person efter en timmes väntan...

jodå vi är utbildade och för den sakens skull diplomerade "livräddare" av SLS.
(svenska livräddningssällskapet)
utbildningnen repeterades varje månad, när jag slutade så pratades det om införskaffande av defibrilatorer Kunskaperna användes även skarpt vid ett par tillfällen under det knappa år som livräddare.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman