En film som är bra att se

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
En film som jag tycker att alla som kör hoj bör ta en titt på lite då och då för att inte ta saker och ting för givet... en olycka händer så jävla snabbt - det behöver inte ens vara ert fel. Jag är rädd om er allihopa så snälla kör med huvudet!

[YOUTUBE-ID]-OHqBwZQVYs[/YOUTUBE-ID]

Det tredje klippet me vänstersvängen ska jag snart till :D föröveigt tycker jag sådana klipp är lite meningslösa, tittade inte långt in.. Det enda man blir är äcklad. Det första jag tänkte på, speciellt första gången jag vurpade var familjen. För mig så påverkar det andra klippet bra mycket mer...

Då jag har förlorat en familjemedlem redan så vet ja hur de känns, kan säga er att de är de värsta som kan hända en. Så när ni är ute på vägarna så tänk lite på er familj. De är dom som får lida för att ni är döda eller allvarligt skadade.
Ha kul men försök att ta de lite försiktigt vet att de kan vara svårt för de är så roligt men tänk lite oxå. behöver juh inte vara ditt fel när de händer o de kan hända vem som helst för när de kommer till kritan så är ingen odödlig fast att man kan tror de o man tänker, de händer bara alla andra inte mig.
Jag tänkte så när min bror gick omkull o dog. de kommer aldrig hända mig att ja förlorar han. men de hände o samtal jag fick var de värsta som kunde hända mig.

Ha de så roligt men kör försiktig. Vill alltid att ni alla ska komma tillbax från era turer hela o levande för ni betyder jätte mycke.

Försökt hitta ett klipp med en R1a som kommer i hög hastighet i en lång högersvepnde kurva.. När han kommer ut så är det en bil som kör ut från höger och håller på smälla, en close call.. Ingen som vet vad detta klipp heter?

Det är just därför jag vill uppmana alla mc åkare att ALDRIG ta en "tur" på egen hand. Jag menar killen i videon reste sig upp, men vad händer om just DU bli liggande? Låt säga att både du, hojen och objektet som orsakar olyckan hamnar i en stor buske och inget syns från vägen? Vem ska då hitta dig? Speciellt inom ramen av de livsviktiga minuterna efter olyckan. Tänk på att mobilen du har med dig kan gå sönder vid smällen, eller om du inte har mottagning...

Tänk er för en eller två gånger extra innan ni ger er ut själva...

Det är just därför jag vill uppmana alla mc åkare att ALDRIG ta en "tur" på egen hand. Jag menar killen i videon reste sig upp, men vad händer om just DU bli liggande? Låt säga att både du, hojen och objektet som orsakar olyckan hamnar i en stor buske och inget syns från vägen? Vem ska då hitta dig? Speciellt inom ramen av de livsviktiga minuterna efter olyckan. Tänk på att mobilen du har med dig kan gå sönder vid smällen, eller om du inte har mottagning...

Tänk er för en eller två gånger extra innan ni ger er ut själva...

jaförfan varje gång jag ska köra bil på ensliga platser har jag alltid en följebil med mig :tungan:krama

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka