Ja, sjön ser ung samma ut, men huset ser lite "rundare" ut på din film.
GoPro med vidvinkel får saker att se annorlunda ut ..
Nu blir det lite OT.
Hur funkar FZ1:an när du ligger ute på touren? Bekväm? Snabb på Autobahn, och hur funkar kåpan då (för det var en S du hade va?)? Hur är den på bana (Ringen), jmf en R-hoj?
Frågar därför att jag kanske borde haft en sån som semesterhoj?
Hade du tält med dig på Europa-touren, eller var det "zimmer frei"?
OT är helt OK i mina trådar. Det är ett forum inte ett jävla bibliotek. Man ska kunna spåra ur och diskutera annat ..
FZ1:an är den bästa allround hojen, tyvärr betyder det också att den inte gör något speciellt väldigt bra, förutom att vara just all-round. Med det sagt så fungerade det kanon. Tillräckligt bekväm, tillräckligt snabb, tillräckligt ekonomisk och tillräckligt agil i bergen. Det är ju ingen touringhoj, så det blir inga längre sträckor i 200+. Ont i röven kan man räkna med efter en sisådär 80 mil, för sadeln är lite sportig, ingen blackbird direkt.150-160 är den perfekta autobahn farten, men då drar den också sådär runt 0.8L/mil, så man stannar och tankar en del. Vilket då betyder att man får vila rumpan lite då och då, men det hjälper inte i det långa loppet. efter 10-11 timmar i sadeln så kör man gärna med ena skinkan ut lite alternativt. Den är väldigt spårstabil, även med ändrad gaffellängd, så det e klart ett av de bättre alternativen för högfartstransport, ur sport-street segmentet iaf. Kåpan funkar bra, ibland ville jag ha mer luft på mig så att jag kunde vila armarna, vilket ledde till att jag sträckte på mig i sadeln, med huvet högt, och där runt 150-160 har du en "luftkudde" som avlastar armarna. Man kan köpa olika vindavvisare som ger dig önskad effekt, dvs, mer eller mindre luft på dig.
Körde aldrig på Ringen med den. På bana skrapar den i om du e van vid djupa nedlägg, men det går att motverka med att hänga ut lite. prestandamässigt hänger den med bra - där handlar det mer om föraren. Du kan ju ta in en del på R-folket innan böjarna eftersom du har ABS och kan nita bromsen utan att vara rädd. Den är lite tyngre ärn R-hojarna så det e ingen hoj för att sätta varvtider. Min e lite moddad, med sänkt gaffelkrona, -1 tagg på framdrevet, öppnad luftbox och slip-on, så den är som ett vilddjur i 1:an och 2:an.
Kontentan är ungefär följande: jag har haft min i 3 år och jag kommer att ha den ända tills de släpper en ny FZ1:a med crossplane motor. Den var skitbra på autobahn - att inte bli trött på 8-9h räknar jag som ett stort plus. Med lite moddar så går den riktigt bra också, den drar brutalt ända till varvstoppet, och är riktigt lugn och sansad i stan. Du kan köra i 4:an 5:an och 6:an i stadshastigheter utan att den hackar alls. Går riktigt stabilt på bakhjulet också. Även omodifierad gick den bra i Alperna, i hårnålarna också. Nu, med sänkt krona, går den ännu bättre i kurvorna, betydligt lättare att lägga ner den och peka den rätt.
Jag hade ett Jula tält som jag svor riktigt mkt över .. botten gick sönder när jag skulle spänna upp det första gången, och när jag låg där inne så såg jag stjärnorna genom sömmarna. Fint om det hade regnat .. Som tur var, så sov jag bara i tält en dag, resten hostels etc. Vi stannade och letade rum då det började bli kväll. Det verkar inte va nåt problem att hitta hostels i alla hålor i Schweiz.