En elhoj med dörrar och gyro.

Han är körd. C-1an finns ju redan...

2upsmileactionweb_5845-1228.preview.jpg

Coolt med gyro. Sån där skulle jag gärna prova, man blir ju lite bitter av att köa på essingeleden år ut och år in. Men tänk va kul om det blir det nya pendlarfordonet, flera tusen sitter fast i kö, batterierna börjar ta slut och en efter en välter :)

Starstriker köper en direct!!!1!

Han har väl flera av BMW's C1or och lite miljömuppig tror jag han är så en elektrisk köper han garanterat...

http://litmotors.com/cargo-scooter/

Samma företag...
Den är så sanslöst ful-praktisk-opraktisk att jag nästan måste ha en.

Starstriker köper en direct!!!1!

Han har väl flera av BMW's C1or och lite miljömuppig tror jag han är så en elektrisk köper han garanterat...

Hade den kostat 40k hade jag nog med kunnat tänka mig en faktiskt. ;) Fast, MC? Den har ju fan till och med ratt! Det är snarare en tvåhjulig bil.

Last edited:
:D

4.png

Som nån sa, det är mer en tvåhjulig bil, undrar hur bred den blir, 100cm?

Gyro är coolt iaf.

Last edited:
Apropå gyro...
kommer inte det göra den ännu mer motsträvig mot att lägga ned i kurvor?

Om den vrider framhjulet snett. sedan behöver den bara köra lite fram-back.

Utilizing electronically controlled gyroscopes located under the floor (putting out over 1,300 lb/ft of torque), the vehicle balances at a stop and stays upright in the event of a collision

Verkar vara som om de använder gyro för att hålla den på rätt köl.

Verkar vara som om de använder gyro för att hålla den på rätt köl.

Intressant att veta vad dom menar med en "collision", om den te.x. blir påkörd av en bil så tvivlar jag på att gyrot alltid kommer hålla den upprätt:D. Om inte collision betyder lätt beröring, och aldrig mer än så.

Samma med vissa av deras säljpunkter, att den är säker och bekväm som en bil, det blir nog lite ändringar på sidan när den ska säljas (falsk marknadsföring)

Intressant att veta vad dom menar med en "collision", om den te.x. blir påkörd av en bil så tvivlar jag på att gyrot alltid kommer hålla den upprätt:D. Om inte collision betyder lätt beröring, och aldrig mer än så.

Samma med vissa av deras säljpunkter, att den är säker och bekväm som en bil, det blir nog lite ändringar på sidan när den ska säljas (falsk marknadsföring)

Haha, mjoh, det tror jag med. Den kan nog fjonga upp igen om man puttar till den, men om det kommer en fullriggare och mosar rakt in i den tvivlar jag på att den fortsätter vara upprätt... >.<

Men jag är lite nyfiken på hur den blir att köra i svängar med ett gyro som stabiliserar den, borde ju vara lite mer motstånd mot att luta...
Och hur det känns att bränna igenom en krök med en såndär i lite högre fart... Hmm...

:tummenupp Bra, då söker jag patent på min lösning och sätter den i produktion.

Hehe, gott. :) Borde ju inte vara helt omöjligt iaf. ;)

Last edited:
Men jag är lite nyfiken på hur den blir att köra i svängar med ett gyro som stabiliserar den, borde ju vara lite mer motstånd mot att luta...
Och hur det känns att bränna igenom en krök med en såndär i lite högre fart... Hmm...

Ja det blir jävligt intressant att se den på bana och se hur fort den går att köra i chikaner och hårnålar. Känns väl inte som att den är gjord för att svänga så mycket men ändå, man måste ju sitta och luta sig en massa i stolen eller nåt i kurvorna. Lär vara en ny upplevelse iaf.

Eller så är det kanske som att pressa en volvo i svängarna, fast tvärtom :D

Gyrot kanske har en spärr vid en bestämd maximal nedläggningsvinkel, fan vad spännande det skulle bli, missar man spårvalet är man stekt..

Last edited:
Intressant såna där fordon. Skulle helt klart kunna tänka mig nått liknande tvåhjuligt. 32 mil på en laddning? Alltså som vanligt ungefär halva räckvidden mot vad dom brukar skriva när det gäller el så typ 16 mil. :va

Finns ett märke som heter monotracer med en BMW-motor, dock mkt dyrare och inte så inriktad på att vara snål... och då är det ju lönlöst, då kan man ju lika gärna åka en vanlig bil.

monotracer02.jpg

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...