Min lillebror har precis kommit tillbaks från semestern med sin flickvän. De var i Örebro och vägen dit gick felfritt (bor i halmstad), så när som på att de körde i princip hela vägen i regn.
Nästkommande dag var de på parken zoo, ett gäng mil från deras boende. Fortfarande hade inget hänt. När de sedan körde tillbaks, också i lätt regn, är det en bil som kör upp jämsides och pekar och härjar i bilen. Sabine, som var passagerare, börjar banka på Simon och skriker "Det brinner! Det brinner!".
Simon: "w00t?!
" - och stannar i väggrenen (90 väg) varpå bilen som pekade har vänt och kört tillbaks och är framme med en filt och de knäpper upp tygväskornas remmar. Bilföraren börjar sparkar på väskan tills den är av varpå de släcker den med filten. Det låg också en ny tvåtaktsolja i väskan som brann rätt bra.
Bilföraren: "Jag får nog skaffa en ny filt" - och slänger den i diket, kollar på sina skor "Jag får nog köpa ett par nya skor också" och slänger dom i diket och kör bara där ifrån.
Att tillägga är att hela våran familjen hade varit på semester ett par veckor innan. Samma väskor hade då hängt på samma hoj utan att något hänt. Samma sak förra året.
Vi tror att eftersom det nu skulle få plats passagerare hängdes väskorna aningen längre bak och då har dom fångat upp avgaser och olja och sen har det slagit en låga ur röret och tänt eld på skiten!
Hojen klarade sig hyfsat.
Bakre kåpan smälte
Blinkersen smälte.
Och skylthållaren tog lite stryk den också.
Nästkommande dag var de på parken zoo, ett gäng mil från deras boende. Fortfarande hade inget hänt. När de sedan körde tillbaks, också i lätt regn, är det en bil som kör upp jämsides och pekar och härjar i bilen. Sabine, som var passagerare, börjar banka på Simon och skriker "Det brinner! Det brinner!".
Simon: "w00t?!
" - och stannar i väggrenen (90 väg) varpå bilen som pekade har vänt och kört tillbaks och är framme med en filt och de knäpper upp tygväskornas remmar. Bilföraren börjar sparkar på väskan tills den är av varpå de släcker den med filten. Det låg också en ny tvåtaktsolja i väskan som brann rätt bra.Bilföraren: "Jag får nog skaffa en ny filt" - och slänger den i diket, kollar på sina skor "Jag får nog köpa ett par nya skor också" och slänger dom i diket och kör bara där ifrån.

Att tillägga är att hela våran familjen hade varit på semester ett par veckor innan. Samma väskor hade då hängt på samma hoj utan att något hänt. Samma sak förra året.
Vi tror att eftersom det nu skulle få plats passagerare hängdes väskorna aningen längre bak och då har dom fångat upp avgaser och olja och sen har det slagit en låga ur röret och tänt eld på skiten!

Hojen klarade sig hyfsat.
Bakre kåpan smälte
Blinkersen smälte.
Och skylthållaren tog lite stryk den också.
Last edited:

)