En eldig semester

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Min lillebror har precis kommit tillbaks från semestern med sin flickvän. De var i Örebro och vägen dit gick felfritt (bor i halmstad), så när som på att de körde i princip hela vägen i regn.
Nästkommande dag var de på parken zoo, ett gäng mil från deras boende. Fortfarande hade inget hänt. När de sedan körde tillbaks, också i lätt regn, är det en bil som kör upp jämsides och pekar och härjar i bilen. Sabine, som var passagerare, börjar banka på Simon och skriker "Det brinner! Det brinner!".
Simon: "w00t?!:jisses" - och stannar i väggrenen (90 väg) varpå bilen som pekade har vänt och kört tillbaks och är framme med en filt och de knäpper upp tygväskornas remmar. Bilföraren börjar sparkar på väskan tills den är av varpå de släcker den med filten. Det låg också en ny tvåtaktsolja i väskan som brann rätt bra.

Bilföraren: "Jag får nog skaffa en ny filt" - och slänger den i diket, kollar på sina skor "Jag får nog köpa ett par nya skor också" och slänger dom i diket och kör bara där ifrån.:va

Att tillägga är att hela våran familjen hade varit på semester ett par veckor innan. Samma väskor hade då hängt på samma hoj utan att något hänt. Samma sak förra året.
Vi tror att eftersom det nu skulle få plats passagerare hängdes väskorna aningen längre bak och då har dom fångat upp avgaser och olja och sen har det slagit en låga ur röret och tänt eld på skiten!:brinnerup

Hojen klarade sig hyfsat.

Bakre kåpan smälte
2w5owv9.jpg

Blinkersen smälte.
fnwy8i.jpg

Och skylthållaren tog lite stryk den också.
200r57p.jpg

Last edited:
Skön bilförare, inga konstigheter liksom: ""Jag får nog skaffa en ny filt" - och slänger den i diket, kollar på sina skor "Jag får nog köpa ett par nya skor också" och slänger dom i diket och kör bara där ifrån." :D :yoparty

Hoppas ni hann tacka honom.

/J

Skön bilförare, inga konstigheter liksom: ""Jag får nog skaffa en ny filt" - och slänger den i diket, kollar på sina skor "Jag får nog köpa ett par nya skor också" och slänger dom i diket och kör bara där ifrån." :D :yoparty

Hoppas ni hann tacka honom.

/J

Jag var inte med men dom tackade han mycket vad jag har förstått:)

Hehe, mitt första däck;) Har lite bilder och filmer men har inte blivit av att lägga upp ännu^^

Skönt att det gick förhållandevis bra.

Men, packväskor och skjuts på en RS 125? :skrämd

Det är imponerande. :)

Om det hänt på en sporthoj så hade det sett ut exakt såhär:

Bifogat

• shuttle.jpg
    shuttle.jpg
    149.3 KB · Visningar: 42
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back