en del måste skämta?

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Betänk att du får ett sprillans nytt bakdäck, bara det är ju värt i stort sett hur mycket som helst:rolleyes:
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Kanske använt sig av bikes nya värdera-din-MC funktion ? :D

btw min hoj är värd 48.000 ;)
Nån som vill köpa ?!
 

pHil.

Guest
Står ju klart och tydligt, "full service bok" :tummenupp

ja okej, så "min" k6a som rullat 200 mil och 2 servicar gjora under dom 200 milen skulle jag kunna sätta ut för, hmm låt mig tänka, 6 år nyare, 4000 mil mindre, hmm, 125 tusen? de blir nog bra :D?
 

jan banan

Kaiser
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Sthlm
Hoj
vtr1000 ninja7 929rr R1
ja fick 62 för en '00 för fyra år sen å då hade den rullat 800mil...så lite väl va!?
 

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Torra Skåne
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Att han missat några av de viktigaste punkterna med hojåkning och medlemsskap på SH.
Alla vet ju att man ska:
1. Fråga först vilken hoj du ska ha om du ska köpa din första.
2. Fråga först om du ska byta.
3. Efter att du köpt/bytt hoj- fråga efter billig premie på försäkringen här på SH
3. Ska du sälja- fråga först om vilket pris du ska sätta.

Ironi mode off!

Kontentan: Man får väl sätta vilket pris som helst. Marknaden är reglerande.
 

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
R1
Frågan är vem som "bestämmer" vad som är "rätt" prislapp?
Det måste ju vara köparen och marknaden eller?
Så om han nu får det han begär, då har han ju förmodligen gjort en bra affär? Köparen är ju inte tvingad att köpa den för det priset?
Förstår inte vad det är som är så big deal med att någon "övervärderar" sin hoj...
Får han inte det han vill så sänker han ju bara priset?
 

IronMike

Guest
Sålde min R1 -01 aug 2006, 3500 mil.. 44,000:-

Jag skulle aldrig betala mer än 40 för en R1 fram till 01, aldrig mer än 55 för en 02a eller 03a..när det ligger 04or ute för runt 70.

Ligger svaret i att dom som äger hojjar som är 5-6-7 år gamla - är snåla av naturen som köper beggat å säljer beggat? Eller i kombination med att dom tappar så mkt första 1-2 åren, tack vare att det är ekonomiskt starkare personer som säljer sina hojjar som köpte dom nya. Som inte bryr sig lika mkt om varje hundralapp de får..

:va
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Såhär är det... Den siste idioten är inte född än. Tycker killen gör helt rätt.... Lyckas han sälja den , så har han gjort en skitbra affär ! O är det nån som verkligen vill ha den , så prutar han ju givetvis.
Visst...ett FÖR högt pris kan vara lite avskräckande , men har den stått en månad eller 2 på Blocket , så är den säkert prutvänlig.
Är man inet i desperat behov av att sälja , så varför inte sätta ut ett högre pris ? Går det så går det ?......
 

Vegeta

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Torshälla
Hoj
Thunderace
Eller så vill han helt enkelt inte sälja egentligen. Kanske resonerar som så att får han den såld för den priset: fine! Får han den inte såld: Fine det med.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Såhär är det... Den siste idioten är inte född än. Tycker killen gör helt rätt.... Lyckas han sälja den , så har han gjort en skitbra affär ! O är det nån som verkligen vill ha den , så prutar han ju givetvis.
Visst...ett FÖR högt pris kan vara lite avskräckande , men har den stått en månad eller 2 på Blocket , så är den säkert prutvänlig.
Är man inet i desperat behov av att sälja , så varför inte sätta ut ett högre pris ? Går det så går det ?......
Håller med. Gör likadant när jag säljer saker, har man tur köper någon hojjen för ett överpris, har man otur får man gå ner till normala nivåer.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Surfade in på en norsk hojsida idag o kan bara säja att i norge skulle den rettan va ett kap:D Dom begärde tex 165.000 för en 05 busa:rolleyes: Tur att man inte bor i norge.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top