En del av den ociviliserade världen

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Ja vad säger man:näsblod

I krigets Kongo-Kinshasa är våldtäkt ett vapen. Över en miljon kvinnor har drabbats.

Ingen annanstans i världen utsätts kvinnor för så systematiskt grymma handlingar av soldater, som skjuter eller sticker knivar i deras underliv efter de fullbordade våldtäkterna. Varje dag får hundratals kongolesiska kvinnor sitt liv förstört.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=876962

Det låter som ett mer humant och mjukt vapen än t ex bomber, kanoner, kärnvapen, Gripen och annat.

Det kanske kan vara något för FN att ta till sig. Inget land ska kunna få sin vilja fram med grövre vapen än påtvingad sex. Knivhandlingen kanske borde förbjudas dock. Får fundera på det.

surfa in här, så kan du läsa en del om vad som händer i den ´civiliserade´ delen av världen:

http://expo.se/

...nu ska bara humle och dumle hitta hit...

Last edited:
surfa in här, så kan du läsa en del om vad som händer i den ´civiliserade´ delen av världen:

http://expo.se/

Hur fan kan man länka till Expo? Det är väl ungefär lika trovärdigt faktamässigt som det som står på info14.:dummer

Situationen i Kongo-Kinshasa är hemsk. Liknande övergrepp sker på ett flertal andra ställen. Av någon konstig anledning är inte mediasverige lika intresserat av att rapportera om det eller utmåla några förbrytare som de är så fort Israel försvarar sitt land med så milda metoder som bara går. :confused:

Hur många västerlänningar känner egentligen till vad som pågår i Darfur exempelvis?

Last edited:
Detta har dessutom pågått ett par decennier nu. Alla vet och ingen här bryr sig egentligen för ingen kan göra någonting åt det. Bara att hoppas att utvecklingen går framåt även där. Att folket inser att de måste sluta skaffa sina jävla miljarder barn varenda dag och till sist tar det stopp.

Visst är det fruktansvärt det som sker ,, men vad ska vi göra åt det
:7peta åka ner o säga att det som du gör är fult och omoraliskt . Som ngn skrev tidigare har det ju pågått under flera år ..
En vild gissning är att det finns inget politiskt intresse därför ser omvärlden genom fingrarna..

Hur fan kan man länka till Expo? Det är väl ungefär lika trovärdigt faktamässigt som det som står på info14.:dummer

Som inlägg i debatt om bajonett i underlivet, då tar vi fram Alexandra Pascalidou som är arg för att SvD skrivit att en del i Tensta inte betalat sitt SL-kort. :lol

Expo. :rofl

Jag har förresten roat mig med att mejla dem och frågat varför de inte granskar AFA eftersom de påstår sig granska odemokratiska rörelser. Kan tänka mig att AFA-äcklet som satt på redaktion den dagen blev högröd i ansiktet, den jävla samhällsparasiten.

Situationen i Kongo-Kinshasa är hemsk. Liknande övergrepp sker på ett flertal andra ställen. .

Precis. Såg ett program där en nordkoriansk föredetta fongvaktare från ett "koncentrationsläger" någonstans ute i jungeln. Han hade inte klarat av vad de höll på med och flydde och berättade om det med blurrat fejs i det här programet. Jag blev sjukt illa berörd! det var mycket av det som trådskaparen nämner...

Samtidigt samlades världens ledare och "mindes" förintelsen för att det är viktigt att vi ska lära oss av misstagen och inte göra samma sak igen...

Jag har förresten roat mig med att mejla dem och frågat varför de inte granskar AFA eftersom de påstår sig granska odemokratiska rörelser. Kan tänka mig att AFA-äcklet som satt på redaktion den dagen blev högröd i ansiktet, den jävla samhällsparasiten.

AFA har sett till att det inte finns nån sjöfågel kvar. Bra jobbat där!:tummenupp

Last edited:
AFA har sett till att det inte finns nån sjöfågel kvar. Bra jobbat där!:tummenupp

Operation Iller eller?
Det finns väl förvisso sjöfågel kvar om man ska vara lite ärlig ett tag, hur tråkigt det än ör att hålla sig till sanningen.

Operation Iller eller?
Det finns väl förvisso sjöfågel kvar om man ska vara lite ärlig ett tag, hur tråkigt det än ör att hålla sig till sanningen.

Jo några stycken men det har skett en sjuk minskning enl min källa (Gunnar, inblåst tillsyningsman i ytterskärgården)

Jag har själv varit ute och skjutit mink på uppdrag av naturvårdsverket och orden löd i princip: Skjut alla ni ser!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti