En "cool" moppe

Om jag inte misstar mig så är den där motorn en riktig "racing"-motor. Dvs strypa av den där å du har bra mycke pollar att flytta dig med :D

Så det ser ju de flesta mopeder ut nu för tiden. Derbi Senda DRD SM hade dubbla skivor i fram, gas dämpare ibak, justerbar dessutom, progresivt länksystem. Den hade också USD gaffel från Marzocchi.

hmm... puch ä en riktig moped.. synd att kalla vespor/minicrossar för mopeder.. (iofs så puttrade jag runt på en MT5 i ungdomen men ändå.. var bra mycket bättre än den "panther" ellervafanden hette som kompisen körde i skateboardhopp med.. den lät som den skulle explodera i atomer i 50 knyck..

Vart är mopederna påväg. :huvet 125orna ser bara mindre och mindre ut när mopparna blir sådär stora.. och mer effekt har dom snart också än 125orna typ.. ok kanske inte riktigt då. :tungan
skulle det gå att regga om en såndär om man bytte motor.. :rolleyes: Billig 05a annars.. :hihi

Den finns även som 4-takts 125a, luftkyld....
ska se om jag hittar länken till den ;D

ja men visst fanns den ;)
http://www.chracing.it/pagine/italiano/cartmoto/wsm125.htm

Kan passa på att kasta upp en bild på min föredetta moppe, den såg väll ganska bra ut för att vara moppe :
1tpxc0

1tpx1d

Om ni tycker det är opassande bilder, så ta gärna bort dem.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...