en budget fighter på g

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
Okej köpte en sv 650 i vintras för att till våren börja pendla till jobbet.Billigt å bra tänkte jag:näsblod.Allt började bra jag var tvungen att byta styre så jag satte på ett rakt samt handtagsvärme efter som jag börjar köra när det är minus bara vägarna är torra:tummenupp 250 mil han jag nog åka sen skar vevlagrena varför varför :huvet(bakhjulsåkning har jag fattat nu i efterhand att sven motor inte vill det) som tur var var det nära jobbet samt garaget som jag skruvar i:D kom även på att även om man köper en effektsvag hoj så äter den upp däck när man pendlar:gnissla ringde idag lagrena är färgcod så jag får kolla upp det men priset var okej 855spänn för 4st orginaldelar:tummenupp sen en packningssats 2956spänn:confused::mad::va va!!!!! Budgetbygget drar i väg. JaJa nu när jag inte kan köra hoj så kör jag kap istället:D Sven ligger på slaktbordet budgetbygget är i gång billigt är bra.

En fråga vad ska man göra med sv 650 spisen så den inte skär på vevlagrena när man hjular? (Har hör att dom järna gör det) Fan man vill ju inte ha en fighter som man inte kan hjula med:)

Finns det billigare packningsatser någon stans tro?

Byggtråd kommer på budgetmoppefigtherbyggetsven:D Om intresse finns.

Last edited:
Rent spontant känns det som om att du kommer behöva göra något mer än att bara byta vevlagren.... Hur ser veven ut?

En utbytesmotor från ebay lär du nog hitta för samma pengar som för packningssatsen. Nåt tusen till och den är i fint skick.

UHh vilken årsmodell va det på den sven?? Vem vart har du hört att de inte ska palla att slanga med? inte för jag är elit på sådant men ska väll öva upp men nu när dusäger detta så vette tusan :D trodde bara det var de första med oljepumpen fram som skar, o de var ju 99an. oljepumpen flyttades ju sedan?

?

UHh vilken årsmodell va det på den sven?? Vem vart har du hört att de inte ska palla att slanga med? inte för jag är elit på sådant men ska väll öva upp men nu när dusäger detta så vette tusan :D trodde bara det var de första med oljepumpen fram som skar, o de var ju 99an. oljepumpen flyttades ju sedan?

Nä jag vet inte riktigt det är bara vad jag har hört ryktesvägen. Å jag kommer väl spe på det rycktet efter som jag inte har hafft den så länge å den skar:) främre lagret var tjokt som en ölburk:gnissla

Tjena Jonte! Matte här :) Jag var med och åkte en repa med dina garagepolare för några veckor sen, trist att din hoj strula så du inte kunde åka med. Hoppas du får ordning på grejerna snart, och självklart vill vi se en byggtråd!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph