En brud.

Nitrogen skrev:
Jag lånar tråden och frågar er killar vad ni menar när ni säger
"jag önskar att det var annorlunda", "jag är inte kär i dig, men jag har speciella känslor", "man vet ju inte vad framtiden har att erbjuda" (det sista sägs med ett leende som säger typ det-kanske-blir-du-och-jag-till-sist)
Eh..?!
Killar är ett konstigt folk :3freak

Låter som en drös med billiga film-floskler för att:
a) Han är en wimp som inte klarar av att göra ett ordentligt avslut.
b) Han vill inte binda sig vid dig men vill att du fastnar för honom.
c) Han vill ha lite KK tills det dyker upp ngt annat.

Gör dig själv en tjänst, bespara dig huvudvärken och lyssna inte till sånt dravel i framtiden.

flugan skrev:
Låter som en drös med billiga film-floskler för att:
a) Han är en wimp som inte klarar av att göra ett ordentligt avslut.
b) Han vill inte binda sig vid dig men vill att du fastnar för honom.
c) Han vill ha lite KK tills det dyker upp ngt annat.

Gör dig själv en tjänst, bespara dig huvudvärken och lyssna inte till sånt dravel i framtiden.

jag har aldrig förstått dte där med å "tala i gåtor" vafan, klarspråk och raka puckar kommer man bra jäkla mkt längre på. :tummenupp

många "ljuger" lite lätt för att den motstående parten inte skall ta det lika hårt, MEN i längden tror jag bara det blir jobbigare för båda. Rakt på sak bara, å säg som det är. det är det säkraste och det som funkar bäst i längden. :tummenupp

Nitrogen skrev:
Jag lånar tråden och frågar er killar vad ni menar när ni säger
"jag önskar att det var annorlunda", "jag är inte kär i dig, men jag har speciella känslor", "man vet ju inte vad framtiden har att erbjuda" (det sista sägs med ett leende som säger typ det-kanske-blir-du-och-jag-till-sist)
Eh..?!
Killar är ett konstigt folk :3freak

Det låter som du skall ta avstånd, annars blir du nog sårad. Sitt inte och vänta på något som kanske blir..man blir inte gladare av det...infact..man blir riktigt ledsen av det. Söta fina Nitrogen ut och hitta någon som säger att hans framtid är just du och att han ÄR kär i dig istället (jag vet, lättare sagt än gjort).
// Talar av erfarenhet :3freak

Nursey skrev:
Det låter som du skall ta avstånd, annars blir du nog sårad. Sitt inte och vänta på något som kanske blir..man blir inte gladare av det...infact..man blir riktigt ledsen av det. Söta fina Nitrogen ut och hitta någon som säger att hans framtid är just du och att han ÄR kär i dig istället (jag vet, lättare sagt än gjort).
// Talar av erfarenhet :3freak

Det var just det jag menade med mitt inlägg om att det är bäst för båda att säga precis som det är om man känner att det inte är rätt. precis som du skriver så verkar det som att han bara kommer såra, det han har problem med är att göra det "direkt" utan han gör det "indirekt" istället genom att inte säga som det är.

Det dummaste man kan göra är ju att säga rakt ut att man gillar tjejen och vill satsa på ett förhållande... Har det någonsin funkat?

Vargen2k skrev:
Det dummaste man kan göra är ju att säga rakt ut att man gillar tjejen och vill satsa på ett förhållande... Har det någonsin funkat?

Så ärlig behöver du väl inte vara?
jag tänkte mest att man skall vara ärlig om man INTE är intreserad. är man intreserad så kan man väl säga att man är intreserad man behöver ju inte säga att man vill ha ett förhållande.

nåja, det har föresten funkat.
vill tjejen det samma så funkar det väl kalas?

Fluxir skrev:
Så ärlig behöver du väl inte vara?
jag tänkte mest att man skall vara ärlig om man INTE är intreserad. är man intreserad så kan man väl säga att man är intreserad man behöver ju inte säga att man vill ha ett förhållande.

nåja, det har föresten funkat.
vill tjejen det samma så funkar det väl kalas?

Man behöver inte lova eller säga något alls. Det märks väl såsmåningom iallafall om det är rätt person eller inte. Men om man VET att det inte finns några känslor eller kommer bli, så skall man säga det och inte lämna utrymme för tvivel, det sårar bara. Det är dock jobbigt att vara så rak, men det är det enda rätta att göra.

Ädit quotade fel som vanligt...skulle ju quotat vargen :rolleyes:

Vargen2k skrev:

jo, det torde väl funka om något? Bara man inte är FÖR snabb med att säga det...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg