En bra katastrof!

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Efter en mycket sen början så har vi lyckats med samlade insatser få ihop hojarna i tid så vi hinner prova dom och ställa in den nya fjädringen innan Anderstorp.

TACK till Lee, Gustav, "Trollis" Robert, Johan "K", Jenny "Jejo", Talpai som än så länge jobbat på så vi har en chans att testa. Tips och sidorhjälp från olika håll från alla möjliga,, riktigt bra sammahållning hojfolk emellan :tummenupp

OCH PIFFES MC för lånet av verkstaden på kväll och helg :tummenupp

Här får ni lite bilder att titta på...

Bifogat

• DSC00100 (Medium).JPG
    DSC00100 (Medium).JPG
    62 KB · Visningar: 127
  • DSC00101 (Medium).JPG
    DSC00101 (Medium).JPG
    72.1 KB · Visningar: 95
  • DSC00102 (Medium).JPG
    DSC00102 (Medium).JPG
    36.9 KB · Visningar: 76
  • DSC00106 (Medium).JPG
    DSC00106 (Medium).JPG
    76.1 KB · Visningar: 141
  • DSC00108 (Medium).JPG
    DSC00108 (Medium).JPG
    52.6 KB · Visningar: 99
Last edited:
Finfin. :tummenupp Katastrfo?

Mmm... Inget alls var gjort vid hojarna för två veckor sen.. R6:ans bromsar hade satt sig, den startade inte, den läkte sen olja när den väl kom igång...
Oljebyte, alla vätskor. Filter, lager i hjul och styrhuvud smörjas... Du fattar galoppen?
Mr K satte genast maskineriet igång och gav folk uppgifter efter förmåga och vipps så var allt på plats..

En mycket god organisatör måste jag säga...

R1:an skulle bara byta kläder och "nejas" "Najjas" (dyslektiker på riktigt) och byta fjädring.. Allt annat hade jag fixat eftersom det var min ena gathoj..

Fjädring bytt och kläderna nästan helt klara.. (Tack talpai för fix med fjädringen)

Nu e de bara småfix kvar... :tummenupp

Gött av Flatslide att låna ut tankutrustning så vi slipper stå och hälla i tratt på Anderstorp.. :tummenupp

EDIT: missade lite saker som gjorts/ska göras

FLER TEAM SOM HAR GOA BILDER?????

Last edited:
Det är inte möjligt, det där är inte R6:an som du hämtade hos oss i vintras! Det kan det inte va!

Men jag ser ju lilleskutt, så det måste det va! :tummenupp

Det är inte möjligt, det där är inte R6:an som du hämtade hos oss i vintras! Det kan det inte va!

Men jag ser ju lilleskutt, så det måste det va! :tummenupp

Oohh, yes!! Jejo slipade och slipade och spaklade och slipade och grundade och slipade och grundade.. Så blev den så... :tummenupp

Höger främre motorkåpa började läcka efter vi fått den o starta och bytt till Motorex 10W60.. Men det fixade Johan "Mr K" på två röda..

Lilleskutt får hänga med på banorna iår igen :D

Vet du om ni hade några drev kvar?

Ett par Yamaha emblem, den med gafflarna, skulle sitta som smäck på tanken.

Eftersom Yamaha inte visade något intresse av att hjälpa utan nästan fnös åt det så anser jag inte dom ska ha vidare reklam heller.. Andra märken har visat intresse så vi får se om det blir åka nästa år så blir det nog byte av hojar..

Last edited:
Oohh, yes!! Jejo slipade och slipade och spaklade och slipade och grundade och slipade och grundade.. Så blev den så... :tummenupp

Höger främre motorkåpa började läcka efter vi fått den o starta och bytt till Motorex 10W60.. Men det fixade Johan "Mr K" på två röda..

Lilleskutt får hänga med på banorna iår igen :D

Vet du om ni hade några drev kvar?

Tråkigt att den började läcka, det har den inte gjort förut.

Jag ska kolla med Kobbe om han har några drev kvar, så hör han av sig i så fall.

Tråkigt att den började läcka, det har den inte gjort förut.

Jag ska kolla med Kobbe om han har några drev kvar, så hör han av sig i så fall.

Nä, de var inte mycket, men det droppade när den var varm bara, sånt man får räkna med på en så otroligt billig hoj...

Jag var berädd på motorrenovering men den går skitfint...

Last edited:
Riktigt snyggt det blivit!! När får man se bild på den färdig?

Blev ju lik "orginal"-design.

:tummenupp

Back