En av få som fattar....

Ugluk skrev:
Jag tar med måttbandet igen på torsdag. Förhoppningsvis hinner vi lite fler repor då än sist.

Kanonbra!

Då ska vi prova lite mer i olika farter både från bakhjulet och med båda i backen. Vi kan ju organisera lite så folk som är där får prova bromsa med en möjlighet att få bromssträckan uppmätt. Nog många där som behöver träna maxbromsa lite.

da-geez skrev:
Det är ju skitballt o wheela! :rock När man sitter i bilen eller går på stan o ser folk dra iväg på slangen eller gör en snygg stoppie blir iaf jag impad och glad i hela kroppen!

Håller helt klart med.
Hela min dag är räddad om nån drar förbi på slangen. :yoparty
Fan man är kanske barnslig.

RocketQueen skrev:
Håller helt klart med.
Hela min dag är räddad om nån drar förbi på slangen. :yoparty
Fan man är kanske barnslig.

Vinka om du ser mig så lovar jag att framhjulet kommer att lätta :D

Moppefucko, tröttjävel på bakhjulet och snödriva :va fattar nada. Enklaste sättet att köra med marginaler är väl att köpa en slö glidare eller en 125:a... :näsblod

Det där snacket om slangkörning som kommit fram i denna tråden finns det bara en sak att säga om. Det är INGET coolt att "bara" köra på slangen längre!(speciellt inte med en motard :rolleyes: ) Med dagens hojar så är det ju aplätt :D Nej imponerad blir jag när någon kör jäkligt långsamt på slangen eller om någon för den delen kör några km med säg en gammal CB400 eller liknande :tungan Polaren kunde redan på moppe tiden köra flera km på slangen med en original Honda MT5! DET är imponerande :fakta Mao att köra på slangen med en effektstark och lätthoj= :tummenner Medans på en tung och svag hoj= :tummenupp

Santo skrev:
Finns det några sådana kurser i Linköping. Vill oxo :tummenupp

Kolla med SMC.

En del av deras kurser går på Karlskoga vet jag.

Jag kommer o ta en broms&kurvkurs nästa sommar. Vet många som tagit och alla har varit positiva till resultatet. Även de som kört MÅNGA Bankörningar med klubben menar att det är värt pengarna att få det förklarat VAD som händer och hur hojen reagerar.

Det är ju rätt sällan som man övar panikbroms från mycket nerlägg till exempel.

Att köra på bana är ju bra övning, men man kan ju kompletera lite.. Så kanske man blir snabbare på bana och säkrare på gata.

Santo skrev:
Finns det några sådana kurser i Linköping. Vill oxo :tummenupp

11/7 hade SMC en sån kurs, vi var 5 (fem) pers som hade hela Sviestad-banan hela dagen!
Tyvärr var inte banan torr men det är ju inte vägen alltid heller så....

Jag var med på SMC Stockholms kurs på Gelleråsen i Juni.
Kan intyga att det är nyttigt för alla, en bra kurs med mycket kompetenta instruktörer och genomtänkta övningar. Det var också många pass ute på banan så man fick sitt lystmäte. Första dagen var bankörningen i grupp men andra dagen fick man köra friare och i sitt eget tempo. Jag var förvånad att tempot var så högt som det var redan från början fast jag hade valt en medel grupp.
Förutom träningen av kurvtagning som var huvudnumret på själva banan fick man träna bromsningar och manövrar vid sidan om, även att med flit låsa hjulen.
Svårt att säga exakt vad man lärde sig men nog åkte man därifrån med känslan att det var väl värt det hela, dessutom var det riktigt kul. Tyvärr regnade det mest hela tiden och min grupp fick bara två åkpass på torr bana, men det var nyttigt att öva i blötan också. Blötan gjode banan hal och det var en hel del omkullkörningar, ca 10 stycken, men bättre att dom sker på banan än i trafiken. Ett brutet nyckelben men annars bara materiella skador blev det.
Jag tror inte att det finns många hojåkare som inte skulle få ut en hel del av en sådan kurs, alltid finns det något att lära sig eller träna mer på.

von reisen skrev:
Enklaste sättet att köra med marginaler är väl att köpa en slö glidare eller en 125:a... :näsblod
Oj oj, om du bara visste hur hårt det går att köra med glidare :hihi :yoparty Eller 125 för den delen, eller 125 glidare! Gäller bara att välja rätt plats :)

Själv trodde man ju att man skulle vara lite häftigare än man var, när man väl hamnade på en bana, så nog är det vettigt nog :)

Det dör folk i norrland oxo, lägg upp en bana här innan det är för sent! :7peta

det är ju som allt annat inom då o förr: förr var det en sensation om man flög ända till Australien, nu går det hundratals plan om dagen. Förr var det sensation om nån hoppade högt med en cross, nu gör dem backflip. Förr satt pensionärerna och stickade om kvällarna, nu sitter dem på internet...

Någon gillar att flascha med en kortlek, jag gillar att köra bakhjul på sporthoj....

den ständiga utvecklingen, kreativiteten!!!!! :fakta

att köra fett på sporthoj är som att måla en tavla.....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman