emulsionsrör gsxr1100

RonnyN

lugn och fin
Gick med
3 May 2006
Hoj
cbr929rry -00
Misstänker att mina emulsionsrör är slitna på mina cv36
då den går riktigt fett och dödar stiften i tid och otid...

har 115 i huvudmunstycke så jag tror inte jag har dynojet, men är ej säker
kan man köpa original emulsionsrör även om man har dynogrejer för övrigt eller byts rören med kitet ifall det är bytt?

luddig fråga kanske....

/Ronny

RonnyN skrev:
2244751 Misstänker att mina emulsionsrör är slitna på mina cv36
då den går riktigt fett och dödar stiften i tid och otid...

har 115 i huvudmunstycke så jag tror inte jag har dynojet, men är ej säker
kan man köpa original emulsionsrör även om man har dynogrejer för övrigt eller byts rören med kitet ifall det är bytt?

luddig fråga kanske....

/Ronny

Jag har precis funderat på liknande "problem". Kolla svar i tråden jag starade, kanske kan hjälpa dig http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2216812#2216812

Med tanke på att det framför allt är emulsionsrören som är dyra så är det kanske idé att byta även nålar till original (kommer iaf jag göra). Jag har dock dragit slutsatsen att man kan köra med original emulsionsrör tillsammans med dynojetnålar eftersom dynojetsatser säljs utan emulsionsrör, men jag är inte säker.

Lite märkligt är det att du har 115 huvudmunstycken, original är enligt min manual 122,5 och till dynojetkiten följer det väl med några olika munstycken som alla är större än original!?

Fredsfursten skrev:
2245181 Jag har precis funderat på liknande "problem". Kolla svar i tråden jag starade, kanske kan hjälpa dig http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2216812#2216812

Med tanke på att det framför allt är emulsionsrören som är dyra så är det kanske idé att byta även nålar till original (kommer iaf jag göra). Jag har dock dragit slutsatsen att man kan köra med original emulsionsrör tillsammans med dynojetnålar eftersom dynojetsatser säljs utan emulsionsrör, men jag är inte säker.

Lite märkligt är det att du har 115 huvudmunstycken, original är enligt min manual 122,5 och till dynojetkiten följer det väl med några olika munstycken som alla är större än original!?

tycker oxå det är märkligt med 115-munstycken...

köpte hojjen för en månad sen och har börjat kolla varför den drar så otroligt med soppa och det verkar som rören är slitna, är ordentligt glapp mellan
dom och nålarna samt att hålen verkar lite ovala....

får kolla upp pris på grejerna, har förstått att rören kostar kring 300:-/st
och nålarna ska inte vara så billiga heller.....

/R

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...