Emo

RecursiveExistence

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Undra ifall The Beatles inte är föregångarna till dagens Emo?

beatles.jpg

Undra ifall The Beatles inte är föregångarna till dagens Emo?

Vad som gått mig helt förbi är när "emo" gick från att vara band som Rites of Spring, Embrace och senare Texas is the Reason, Sunny Day Real Estate, Karate etc till att innefatta all mtv-rock med tonårsångest?

Jag innefattar även all schlagermusik till EMO...

Det finns inget som får mig att vilja snitta handlederna av mig som en brunstig Ola Salo....

jag datear en tjej som är emo, o hon är antaglien det vackraste som finns,. så pratar ni illa om emo, då kommer ajag att sittkissa i era rabatter. puss

(ps jag har inte läst hela tråden) ds

jag datear en tjej som är emo, o hon är antaglien det vackraste som finns,. så pratar ni illa om emo, då kommer ajag att sittkissa i era rabatter. puss

Vad var det du föll för? Att hon såg ledsen och deprimerad ut eller var det hennes vackra handleder?

snackar du om en tjej som "klär sig emo" eller en äkta emo? jag antar att det första gäller då det är en jäkla skillnad :)

hon klär sig mest emo. o lyssnar på emo-musik. och hon har vackra handleder, inte skurna alls :p

och alla emosar skär sig inte i handlederna.

Last edited:
Jag och en kompis ägnade oss åt EMO-spotting i fjol somras när vi åt lunch på MAX uteservering, vi hamnade runt 50, sen ritade han den här bilden när han skulle förklara hur en EMO ser ut för en som inte var med.
Notera att klädseln oftast går i svart dessutom.

Vanliga uttryck för en EMO är "Batterierna i min I-pod är slut, varför ska jag leva" och " Ingen älskar mig, gruppkram?"

Bifogat

• EMO.JPG
    EMO.JPG
    46.6 KB · Visningar: 200
Last edited:
haha, fyfan vad bra GuW.

Personerna som är EMO måste ju nästan bli generade och somna illröda i ansiktet av pinsamhet när de förstår vad det är dem sysslar med.

Det jag inte förstår är att alla "emos" är i princip undernärda (om man kollar på killarna). Liksom går med tajtaste jeansen man kan hitta som de ändå inte får tajt!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg