EM-tråden, diskutera EM här.

Status
Ej öppen för fler svar.
JoUh skrev:
Vi öser på med mera :tomten

Pass of the day - Erik Edman
"He crossed deep and with superb accuracy which allowed Larsson to dive and convert with great aplomb."
EDIT: Källa kanske? SkySport.

Pass of the f*cking week om du frågar mig.

Poffer skrev:
Hehe, men i OS är det väl bara spelare < 21 som får vara med? Och du måste väl tycka det är roligare att se på det riktiga landslaget, än vad det är att se på ett U21 landslag :)
Det har jag ingen aning om! :) Konstigt om det är så!

Kan la tyckas ganska fjolligt med de decimeter-tjocka skydden man har i Hockey. Är inte det i sin tur fjolligt jämfört med låt säga australiensk fotboll?? Va, va, vaaa??!!:p
Haha ja det har du nog rätt i! Men dom har så konstig boll :p Måste va 2:a sorteringen eller nåt :p

Nisse Järnet skrev:
Det har jag ingen aning om! :) Konstigt om det är så!

Hehe, är ganska säker på det. Nu gick dom ju tyvärr inte till OS :( Är fortfarande kul att kolla på fotbollspelare som representerar blå/gult :yoparty

Fråga:

Kommer att vara i Stockholm den 22:e (och fira min 30-års dag :4skrika ) när Danmark-Sverige matchen är...
Nån som vet vilket ställe man borde dra till och se matchen?
Brukar dom inte smälla upp storbilds skärm på Sergel?
Eller finns det nåt sjysst ställe i centrum som visar matcherna? Gärna med så mycket röj som möjligt :yoparty

Dangerous_Dave skrev:
Kommer att vara i Stockholm den 22:e (och fira min 30-års dag :4skrika ) när Danmark-Sverige matchen är...
Nån som vet vilket ställe man borde dra till och se matchen?
Brukar dom inte smälla upp storbilds skärm på Sergel?
Eller finns det nåt sjysst ställe i centrum som visar matcherna? Gärna med så mycket röj som möjligt :yoparty
Stadion, gårdagens match gick på storbild där.

Ikväll är det ju ännu en het match, Tyskland - Holland. Vilka tror ni vinner? Jag tror och hoppas på holland de spelar fin fotboll och har en del vassa forwards :rolleyes: så jag chansar på 2-1 te holland.

JoUh skrev:
Goal of the day - Henrik Larsson

Pass of the day - Erik Edman
Källa kanske? SkySport.

Sverige blev riktigt hyllade runt om i Europa, lite fler smakprov:

Norska VG:s krönikör Truls Dahli sparar inte på superlativen när han skriver om Sveriges seger.
"Jävlar vad bra ni är!" och "Det kommer att ta ett par dagar innan Bulgarien förstår vad som träffade dom" är bara två exempel.
Dahli hyllar Zlatans teknik, men menar att höjdpunkten var Henrik Larssons mål: "Jag har knappt sett en vackrare nick, knappt ett vackrare mål".

Norska Dagbladet toppar med "Supershow av Sverige. Och så undrar danskarna varför vi håller på dom."
Tidningen fortsätter: "Vi säger bara Henke Larsson, Freddie Ljungberg och Zlatan".

Skottlands största tidning The Sun hyllar Henrik Larsson. Rubriken på förstasidan: "Henrik is 2 good". Även sista sidan pryds med en bild på Henke. Där skriver The Sun om att den förra Celtic-stjärnan skulle ha gjort tre mål. Henke skulle ju ha lagt straffen

Franska L"Equipe hyllar Fredrik Ljungberg, Henrik Larsson och Zlatan Ibrahimovic. "Bulgarien hade inga spelare på den nivån" skriver man. Men tidningen konstaterar också att Bulgarien skapade flera bra chanser, utan att utnyttja någon

"Sverige förödmjukade Bulgarien i Henrik Larssons efterlängtade återkomst" skriver den spanska tidningen Marca. Tillsammans med Zlatan Ibrahimovic visade Larsson vägen för Sverige. Marca påminner också om att Bulgarien förlorade stort även i VM 1994

Den tyska tidningen Bild Zeitung gör en ordlek med uttrycket "Alter Schwede". Det betyder ungefär gamle gosse - och gamle svensk. Tidningen frågar sig också: Vilka ska stoppa er nu?

I italiensk press fruktar man sina kommande motståndare.
- Ni kommer att äta upp Italien. Ni är giftiga och solida. Mama Mia! Nu är ni de nya favoriterna i gruppen, säger Matteo Dalla Vite vid La Gazzetta dello Sport.

Marcello di Dio vid Il Giornale:
- Våra italienska spelare måste fundera på hur de ska stoppa Larsson. Han blir svår. Sverige har inlett starkt, bäst i gruppen, säger han.

Kul att tillochmed Italierna inser att det kommer bli svårt, väldigt svårt att stoppa Sverige om dom spelade som igår. :Bugar

nu får vi bara inte tror att vi är oslagbara pga den här underbara matchen. vi måste verkligen koncentrera oss på fredagen :tummenupp

GO SWEDEN!!!

FREEKICK FREEKICKFREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK

Har ni spelat grymmespelet pa aftonbladets hemsida??? Hur manga frisparkar har ni suttit??? Mitt rekord ligger pa 44 sla det om ni kan!!! :rofl :rofl :rofl

http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/1569_normal.html
Och ga in pa Freekick som finns pa hogerspalten

Last edited:
olaking skrev:
Ikväll är det ju ännu en het match, Tyskland - Holland. Vilka tror ni vinner? Jag tror och hoppas på holland de spelar fin fotboll och har en del vassa forwards :rolleyes: så jag chansar på 2-1 te holland.

Riktig hatmatch där! Vem minns inte Rejkaards spottloska mot nuvarande tyske förbundskaptenen. Det kommer nog smälla en del... :banana

Jag både hoppas och tror på Holland jag med. Det är inte många minuter rolig tysk fotboll jag sett..... :trött

Sverige spelade askasst fram till 2-0, då blev det bättre. Kan ha att göra med 3-0 som kom precis efter och att Bulgarien gav upp.

MikkE skrev:
nu får vi bara inte tror att vi är oslagbara pga den här underbara matchen. vi måste verkligen koncentrera oss på fredagen :tummenupp

GO SWEDEN!!!

Definitivt inte oslagbara. Inte med Looser Lucic på plan iaf. No offence, men vi får hoppas att hans skada håller i sig tills EM är slut för Sveriges del. :rolleyes:

Dessutom kom Sveriges mål i rätt tidpunkt och det måste varit psykologiskt tungt för stackars Bulgarien som hade 0% utdelning, trots en hel del vassa chanser. Ett Italien som är PISKAT att vinna är ingen lätt motståndare...

Då får vi hoppas att Italien spelar som mot Danmark..
Då vinner Sverige lätt. :tungan
Men det gör dom antagligen inte!

JoUh skrev:
Riktig hatmatch där! Vem minns inte Rejkaards spottloska mot nuvarande tyske förbundskaptenen. Det kommer nog smälla en del... :banana

Jag både hoppas och tror på Holland jag med. Det är inte många minuter rolig tysk fotboll jag sett..... :trött
Tuff uppgift för Anders Frisk att sköta. Men han rankas ju tillsammans med Collina som europas bästa domare enligt Uefa. :)

mamartin skrev:
FREEKICK FREEKICKFREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK FREEKICK

Har ni spelat grymmespelet pa aftonbladets hemsida??? Hur manga frisparkar har ni suttit??? Mitt rekord ligger pa 44 sla det om ni kan!!! :rofl :rofl :rofl

http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/1569_normal.html
Och ga in pa Freekick som finns pa hogerspalten

finns inget som heter Freekick på aftonbladets sida :4skrika :7peta

Hur är man funtad om man spottar på en annan människa? Hur är man funtad om man spottar på en annan människa på en fotbollsplan under ett EM? Han måste ju vara helt körd i huvudet om han tror att det inte ska upptäckas. Finns inga ursäkter för ett sådant beteende.

JoUh skrev:
Definitivt inte oslagbara. Inte med Looser Lucic på plan iaf. No offence, men vi får hoppas att hans skada håller i sig tills EM är slut för Sveriges del. :rolleyes:

Dessutom kom Sveriges mål i rätt tidpunkt och det måste varit psykologiskt tungt för stackars Bulgarien som hade 0% utdelning, trots en hel del vassa chanser. Ett Italien som är PISKAT att vinna är ingen lätt motståndare...

Någon som vet vad som hände Lucic? Var det en gammal skada eller uppkom denna under matchen! Underbar Nick av Henke. Riktig torpedo måste man väl nästan få kalla honom, trodde inte mina ögon när jag såg reprísen på den nicken, killen slänger sig raklång och tar armarna jäms med marken när han "flyger". En normal människa hade väl åtminstone böjt benen eller ngt sådan för att invänta en hård duns men nej då!! :tummenupp

Kommer bli en rysare imorrn!! Tur att man är ledig så att man har hela dagen på sig att förbereda sig, lära sig fula ord osv :p

/AC

p.s Hoppas att Collina dömer matchen imorgon, han och frisk skulle vara ett hödjarpar men då får Frisk konvertera till Bulgar om det ska gå :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla