Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det gäller att ha koll på grejorna jorpes![]()
Lycka till imorrn båda två!!![]()
.Mossberg är ur balans. Innan morgonens hyss så sörplade han 1 termos kaffe varannan timme, nu är dosen dubblerad.
Mossberg irrar runt o taikon lägret o vänder upponer på alla trasbitar. Men så kom den gamle mannen på 65 år, vilken var en sann racingentusiast och ville ha autograf. Mossberg kom helt av sig o satte kaffet i strupen.
JAg blev lite förvånad över min drevning. Men nu satte jag dit ett 15 drev så nu går det nog lite snabbare imon.
EM Most Super Stock
*snipp*
Cajback körde Super Sport och....

Mozz vet, Jorpes har glömt bort.......och vaddå? Berättaberättaberätta
Nyfiken ju![]()
Mozz vet, Jorpes har glömt bort....
Jorpes. Var är rapporten?
Jorpes. Var är rapporten?
.
Killen framför mig fick i princip stanna och fota för att inte falla! Väl loss såg jag Erik 8-9 platser upp och låg själv på en 30:e plats. Kände mig dock stark och hängde på och mindes Helge Spjeldnes råd: ”Se framåt på nästa förare du ska komma ikapp och om!” Erik var där framme och jag kom närmare!!! Han och en annan förare är inbegripna i en het fight och det gör på varv tretton kommer jag i slagläge och tar båda i samma inbromsning! Tjoho! Tar i för kung och fosterland och sätter på varv 14 mitt snabbaste varv (1.48,7) och skapar en lucka som håller in i mål. 25:te plats och Erik 27:a. Jag är nöjd och glad. Sänker en sekund från kvalet och har kört om många förare. Bra! Känner mig inte HELT slut trots ett 38 minuter långt race; det måste ha varit skoj!
Delar upp körningen hem på så sätt att Erik kör genom Tjeckien och Danmark och jag kör genom Tyskland och Sverige. På vägen ner delade vi upp det så att Erik körde 14 mil och jag 74. Varför har jag så mycket grus i ögonen....![]()
Så j-a typiskt dig, du sitter och sover medans vi andra alltid får ta nattpassenJag satt (låg och sov) i förarsätet och körde när vi var på båten också. Det borde väl räknas?
Det är kul när det kommer några landsmän så man får använda modersmålet lite emellanåt också. Jag hörde någonting om två svenskar som båda fick soppatorsk under samma träningspass stämmer detta?Jag höll koll på er i .
@Mossberg din ombromsning på Erik och någon mer(?) in i sista dubbelhögern va vågad![]()
Har fabror nallat på portvinet före lunch idag?Hej Cajback och TACK!!! Det var trevligt att någon såg och uppskattade den (antar att Erik inte var lika glad).
Vidare var det roligt att du lyssnade på alla mina goda råd, det gav ju resultat! Du fick upp skaplig fart till slut juh!![]()
Det ska bli kul att ses på Åsen. Ta och häng på mig några varv så ska jag visa några snygga spår. Det vore ju roligt om du kunde få upp lite fart där åxå! Stick to me and I´ll give you a good education!![]()
Hej Cajback och TACK!!! Det var trevligt att någon såg och uppskattade den (antar att Erik inte var lika glad).
Vidare var det roligt att du lyssnade på alla mina goda råd, det gav ju resultat! Du fick upp skaplig fart till slut juh!![]()
Det ska bli kul att ses på Åsen. Ta och häng på mig några varv så ska jag visa några snygga spår. Det vore ju roligt om du kunde få upp lite fart där åxå! Stick to me and I´ll give you a good education!![]()
Har fabror nallat på portvinet före lunch idag?
I will try![]()
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”