EM Most

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Fjärde deltävlingen i årets EM går denna helgen på Autodrom Most i Tjeckien.

Cajback leder i 250cc med 1 poängs marginal till Molina inför denna tävlingen.

På gårdagens träning gick det tydligen så här i 250cc.

1. Alvaro Molina
2. Steve Jenkner
3. Michal Filla
4. Nikola Milovanovic
5. Kenny Aggerholm
6. Yves Polzer
7. Thomas Walther
8. Andreas Mårtensson
9. It. (ingen aning vem det skulle vara?)
10. Omar Menghi
11. Niclas Cajback

Såg torrt ut i förmiddags. Men nu verkar det regna.

webkamera

kval 1 lördag: 1: Molina 2: Jenkner 3: Nikola 4: Walter 5: Filla 6: Mårtensson 7: Aggerholm 10: Lars Ib 11: Cajback

moto-gg skrev:
2290880 kval 1 lördag: 1: Molina 2: Jenkner 3: Nikola 4: Walter 5: Filla 6: Mårtensson 7: Aggerholm 10: Lars Ib 11: Cajback
Nikola snabbare än Aggerholm, Mårtensson och Cajback? Han var ju inte mer än 1,6 sek snabbare än mig på Gelleråsen förra året och hade själv lika mycket kvar fram till första startled.

:confused:

Nyteknik skrev:
2291374 Nikola snabbare än Aggerholm, Mårtensson och Cajback? Han var ju inte mer än 1,6 sek snabbare än mig på Gelleråsen förra året och hade själv lika mycket kvar fram till första startled.

Han var 1.6 sekunder snabbare än dig första gången han körde på en lånad 250.
Om jag inte minns fel stod han på huvudet på nåt av kvalen dessutom.
Dessutom är han duktig på att åka många varv i samma höga tempo.
Så särskilt konstigt är det inte, han har slagit Håkan Olsson i 125r. Har dock haft lite oflyt med team/hojar i år, men nu ser det bra ut igen :)

Fast Cajback och Mårtensson måste se till att få fart på de där raketmopparna nu, så de har bra jäkla tempo nästa helg :)

Kollade tiderna nu efter andra kvalet.
Niko 6'a, mårtensson 7'a och Cajback 8, kul andraled :)
Tror också mårtensson åkt lite fortare med aprilian nu, både niko och mårtensson har åkte 1.41.4 , cajback 42.2, Molina 1.40.3.
Hoppas de kommer ännu närmre :)

Nikola vurpade när det var 1,5 varv kvar från 3:dje plats.Reste upp hojen och kom i mål som 11:a. Andreas kom 5:a och Niklas 6:a. Molina vann. Jenkner bröt.

Last edited:
Axxexs skrev:
2292911 Nikola vurpade när det var 1,5 varv kvar från 3:dje plats.Reste upp hojen och kom i mål som 11:a. Andreas kom 5:a och Niklas 6:a. Molina vann. Jenkner bröt.

Kom faktiskt 9:a :arsele

Men vafan.. Sjukt nöjd över helgen annars med grymt mkt körning och en fungerande hojj ! :yoparty

Axxexs skrev:
2292911 Nikola vurpade när det var 1,5 varv kvar från 3:dje plats.Reste upp hojen och kom i mål som 11:a. Andreas kom 5:a och Niklas 6:a. Molina vann. Jenkner bröt.
Platserna 5, 6 och 9 låter jäkligt imponerande. Hur hög klass är det på EM? Var ungefär skulle t ex Molina placera sig i 250-klassen i MotoGP?

Bingo skrev:
2294610 Platserna 5, 6 och 9 låter jäkligt imponerande. Hur hög klass är det på EM? Var ungefär skulle t ex Molina placera sig i 250-klassen i MotoGP?

Alvaro kan grejja en plats runt 15e om han har en bra dag! annars runt 20e.
Våra unga svenskar är på stark uppgång men dom har en bit kvar till respektabla resultat i GP :fakta

Hopaas det går bra för Cajback och Mårtensson i helgens GP på Sachsenring :Bugar

nIKOLa skrev:
2294539 Kom faktiskt 9:a :arsele

Men vafan.. Sjukt nöjd över helgen annars med grymt mkt körning och en fungerande hojj ! :yoparty

Ah! Ännu bättre då!! Var en av dina konkurenter som förmodligen rapporterade vad han hoppades du kom in på för plats då! :) Grattis till en grym körning då!!

Nyteknik skrev:
2291374 Nikola snabbare än Aggerholm, Mårtensson och Cajback? Han var ju inte mer än 1,6 sek snabbare än mig på Gelleråsen förra året och hade själv lika mycket kvar fram till första startled.

Det var nog bara tur :(

oFFkeFF skrev:
2296170 Synd på vurpan, var det fight med Filla?
Bara att bryta ihop och komma igen, snygga varvtider iaf ;)

Vurpan var eget misstag som lärde mig massor, Filla hade en egen fajt med Molina och Jenkner och var helt jäkla suverän i sina omkörningar av framförallt
Molina varv efter varv i böjarna. Till slut skrek speakern "Tjeckishe Matador" när han rundade molina på yttern och i nästa böj Jenkner på innern. Hans bankännedom sinkades ändå av efektsvagare yamman men klart sevärt var det.

Själv hade jag fullt upp med Polzer som kör Lindfors Aprilia från förra året och
den har inte blivit långsammare direkt så jag var tvungen att skaffa mig en lite större lucka inför slutspurten, Polzer är van att "följa John" från förra året så han hade kommit på slutet.

nIKOLa skrev:
2296092 Det var nog bara tur :(

Tror det var Stenmark som sa till en reporter när reportern sa att Stenmark hade haft lite tur när han hade vunnit i några tävlingar att hans tur det året faktiskt hade ökat ju mer han hade tränat. :)

Nästa race är det du som får runda Polzer, Jenkner och Molina på utsidorna i svängarna!! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back