EM Assen 2004 - "Det Gör Ont"

Bra rapport

Hej Henrik, jag känner igen den rubriken :) , (kopia). Tråkigt att det gick som det gick, men thats racing. Kul att vi är så djälva bra, som vi är :banana. Att andra förare eller serier lockar mer är ju bara bullshit, 250 i Sverige är tufft så är der bara.

Teddy skrev:
Beroende på skadans omfattning och hur man är fysiskt disponerad kan menen av en skadad AC-led variera oerhört. Nr18 här på forumet råkade ut för en skadad AC-led men märkte knappt något av det. Eftersom jag är rätt klent byggd hade jag sådana besvär (sova, bära) fortfarande ett halvår efter skadetillfället att jag bestämde mig för operation. Nyckelbenet kapades och änden gröptes ur, Ett ledband från skulderbladet frigjordes tillsammans med en bit ben, för att behålla fästet mellan ledban och ben intakt, som leddes in och fixerades i den urgröpta nyckelbensänden. Se bilden nedan. Axeln fungerar idag bra med undantag för viss instabilitet/överrörlighet, det rent kosmetiska inte är så snyggt med ett nyckelben som pekar upp och en axel som hänger men det kan jag leva med, jag är inte 20 längre. Det viktigaste är att vardagen fungerar, att man kan sova på sidan och bära Valter.

Tråkigt Teddy att du fick så mycket problem. Mitt vänstra nyckelben brast 2001 mitt på men läkte ihop. Att jag fick en riktigt stor knut där det gör inte så mycket. Vad jag fick veta ett år senare av läkarna är att praxis numer är att nyckelben som slåss helt och där bitarna ligger en bit från varandra ska opereras. Detta för att risken med nervproblem och nedsatt rörlighet är stor. Det som kan få en att fundera på att sluta med racing är när man kommer hem och inte kan lyfta upp sin dotter som glatt spratlar.

Goodstuff skrev:
Något annat som tack för hjälpen kanske? Blöjor? :)

Teddy skrev:
Tvättlappar? Barnschampo? AD-droppar? Haklappar? Salva mot röd stärt? Kramdjur? Listan på vad en hård RR-förare behäver kan göras lång.

Faktiskt är det Viktoria som ska ha något eftersom det var kvällen innan hennes dop som Erik från Danmark ringde och jag fick reda på hojen och började ringa runt, så ett packet blöjor Libero +8kg passar bättre. Det blir bättre uppskattat hemma än öl också samt att Annelie kan se att ibland är det någon nytta med all tid i telefonen som jag pratar racing.

Ok Jin Chun skrev:
Tack för att man får vara med på ett hörn Henrik. Jag led med dig när du inte fick komma i mål. Det var verkligen tråkigt. :(

Allt är ett fint minne med alla osannolika händelser dock och nästa gång så ska vi nog inte köra tortellinirace i tre dar. :) Det blir lite enformigt i längden.

Krya på dig // Jenny

Tack själv. Ni som var på plats vet till vilken stor hjälp ni var. Angående tortelliniracet så kan det nog vara bra med lite omväxling nästa gång. Skulle kanske försöka fixa en matsponsor till nästa år.

RS250RR skrev:
Hej Henrik, jag känner igen den rubriken :) , (kopia). Tråkigt att det gick som det gick, men thats racing. Kul att vi är så djälva bra, som vi är :banana. Att andra förare eller serier lockar mer är ju bara bullshit, 250 i Sverige är tufft så är der bara.

Jag minns din krasch förra året och hur hojen såg ut efteråt, inte roligt. Det är bättre konkurrens i svensk 250cc än det varit på många år. Men att säga att "vi är så djävla bra" vågar jag inte då blir man väl kölhalad på detta forum...

Last edited:
Nordgren skrev:
Jag minns din krasch förra året och hur hojen såg ut efteråt, inte roligt. Det är bättre konkurrens i svensk 250cc än det varit på många år. Men att säga att "vi är så djävla bra" vågar jag inte då blir man väl kölhalad på detta forum...
Jo, ni är jävligt bra. Konkurrensen i Europa är hård.

Kanonkul helg, Watz regererar! Stort tack till Nordgren som fixade in oss och husbilen!

PS: Jag och Oscar smet in i MotoGP depån på lördagskvällen när de hade glömt sätta ihop staketen ordentligt... :)

Pålle skrev:
Kanonkul helg, Watz regererar! Stort tack till Nordgren som fixade in oss och husbilen!

PS: Jag och Oscar smet in i MotoGP depån på lördagskvällen när de hade glömt sätta ihop staketen ordentligt... :)

Jepp! Stort tack till Nordgren!!! Sorry att vi väckte dig förresten... :näsblod

Nästa år ska jag ha en sån trailerbyggnad som Marlboro Ducati hade...

Goodstuff skrev:
Då blir Albin utan blöjor en vecka eller så då. :tungan

Aj då. Det var ju inte meningen att du skulle ta pengarna från Albins konto utan ditt racekonto, eller?
Tänkte föreslå hemma att vi kan vända blöjorna eftersom jag kan vända däcken...
Föresten det där med att vända däcken ska jag föreslå ett tyskt Aprilia team som inte har råd med mer än ett nytt däck på andra kvalet i GP250 i Assen utan föreslår att föraren ska ut och fortsätta de sista minuterna utan att få ett nytt däck.

Last edited:
Nordgren skrev:
Aj då. Det var ju inte meningen att du skulle ta pengarna från Albins konto utan ditt racekonto, eller?
Tänkte föreslå hemma att vi kan vända blöjorna eftersom jag kan vända däcken...
Föresten det där med att vända däcken ska jag föreslå ett tyskt Aprilia team som inte har råd med mer än ett nytt däck på andra kvalet i GP250 i Assen utan föreslår att föraren ska ut och fortsätta de sista minuterna utan att få ett däck nytt däck.
Ett tyskt Apriliateam med en svensk förare eller?
Här finns lite nyheter: http://www.forza-motorsport.se/?url=news&dept=OTHER&id=4734

Nordgren skrev:

Det är ingen fara. Albins grejer köps först, sedan mat, sedan sambons krukväxter och sist mitt raceande. Tur att man får rabattkuponger var och varannan dag från blöjfabrikanterna...

Goodstuff skrev:
Det är ingen fara. Albins grejer köps först, sedan mat, sedan sambons krukväxter och sist mitt raceande. Tur att man får rabattkuponger var och varannan dag från blöjfabrikanterna...

Känner igen det.
Fattar inte varför det inte kommer rabattkuponger från däckstillverkarna hojtillverkarna.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti