Elverk till Däcksvärmare.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Eftersom inte alla ställen man tränar på kan fixa el till tex däcksvärmare så tänkte ja köpa ett elverk. Hur mycket behöver däcks värmarna för att funka okey?

Det blir något begagnat, någon som kan rekomendera ett elverk som funkar bra till däcksvärmare.

Vad behövs för effekt?

Jocke W skrev:
2117837 Eftersom inte alla ställen man tränar på kan fixa el till tex däcksvärmare så tänkte ja köpa ett elverk. Hur mycket behöver däcks värmarna för att funka okey?

Det blir något begagnat, någon som kan rekomendera ett elverk som funkar bra till däcksvärmare.

Vad behövs för effekt?

Ska du bara driva däckvärmarna finns det ju små & smidiga verk för 7-800:- ungefär på 8-1000w.
Tänk dom på att snart vill du säker oxå driva en kompressor, mircro, kaffebryggare, belysning & allt annat "bra o ha" man släpar med sig :) Så ett på över 2kW kostar inte vansinnigt mkt mer & är ofta en bättre investering

Finns nya på Jula för ca. 2500:- som verkar helt ok.

satt och kollade på elverk för någon vecka sen, på blocket fanns massor att välja på

Ja det fanns på blocket men inte nära sthlm, inte när jag tittade igår iallafall.

2500 på Jula låter ju ganska bra, men ja vet inte om jag vågar köpa någonting därifrån :hihi
Men är det fyrtakt?

Jocke W skrev:
2118257 Ja det fanns på blocket men inte nära sthlm, inte när jag tittade igår iallafall.

2500 på Jula låter ju ganska bra, men ja vet inte om jag vågar köpa någonting därifrån :hihi
Men är det fyrtakt?

Jepp, 4-t. Dom billiga på runt 1kW brukar dock vara 2t.

Jocke W skrev:
2118257 Ja det fanns på blocket men inte nära sthlm, inte när jag tittade igår iallafall.

Men är det fyrtakt?

Jag har ett 2kw från jula, det är fyrtakt och kostade 2495:- och inte låter det speciellt mycket heller. Helt ok.

/HW

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...