Elsystemet på husan

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Mina blinkers väljer att inte blinka när jag vill att de ska göra det utan bara i bland. Har märkt att framlampan slocknar ibland också.... Är detta normal husa standard?? :confused:
Eller finns det nån som vet något, är det nått skitfel?
Kan ju tillägga att batteriet är tokslut så jag kickar alltid igång den.
 
Manne skrev:
Mina blinkers väljer att inte blinka när jag vill att de ska göra det utan bara i bland. Har märkt att framlampan slocknar ibland också.... Är detta normal husa standard?? :confused:
Eller finns det nån som vet något, är det nått skitfel?
Kan ju tillägga att batteriet är tokslut så jag kickar alltid igång den.

Har du kört med den i slask å rusk så e det nog idé å göra rent lite kontakter å dyl. Mina blinkers ville inte heller vara med efter å ha kört några mil i snömodden dagen innan. Verkar vara lite italienskt de där elsystemet ... man får plocka isär å göra rent emellanåt ;)

I mitt fall var det blinkersrelät som hade dålig kontakt, jag lyfte av framlampan å gjorde rent alla kontakter etc. där bakom, inkl. relät som sitter där på min -02:a i varja fall, sen funkade det fin fint igen :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top