elsystem r6 örebro KRIS!!!!

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
jaha....elsystemet funkar inte, tänder inte på stiften och imorgon (tisdag) hade jag tänkt infinna på mig sviestad med hojen!
Så nu gör jag ett desperat försök till att få hjälp!

någon som är bra på elsystem och som bor i närheten av örebro? som dessutom har lust att hjälpa till mot betalning? helst idag då.....går någon annan dag oxå....fast jag vill gärna åka till Sviestad imorn.

så hjälp till nu gossar! elschema har jag fått på carlbarks.
0735-440508
puss puiss

Dum fråga? Kollat/bytt säkringarna? Huvudsäkring brukar sitta på vägen om man följer den röda tåten från batteriet. För övriga kan manualen vara tillhands men oftast sitter de någonstans under sadeln eller sidokåpa. Är långt ifrån Örebro men erfarenheten brukar vara att man oftast förbiser det enklaste.(Jodå, även jag har missat huvudsäkringen). Är det inte det kan isärtagning av alla kopplingsblock med sprayning av 5-56 hjälpa. Funkade när min hastighetsmätare la av. Fukt och oxid i kontakterna.

"Elsystemet funkar inte".
Suddig felbeskrivning. Funkar INGET?
Först lite basic:
Har du ström i batteriet?
Börja där. Är det OK kolla vidare om du hittar 12V någonstans öht..
Tror mest på nån trasig huvudsäkring eller lös kabel på olämpligt ställe..
Edit: för flinka fingrar..

Last edited:
bivven skrev:
jaha....elsystemet funkar inte, tänder inte på stiften och imorgon (tisdag) hade jag tänkt infinna på mig sviestad med hojen!
Så nu gör jag ett desperat försök till att få hjälp!

någon som är bra på elsystem och som bor i närheten av örebro? som dessutom har lust att hjälpa till mot betalning? helst idag då.....går någon annan dag oxå....fast jag vill gärna åka till Sviestad imorn.

så hjälp till nu gossar! elschema har jag fått på carlbarks.
0735-440508
puss puiss

Har du ström i kretsen.. kolla hur långt du kan se att där e ström.
Kolla även så ingen "dödarknapp är igång.. växel i (stödknappen?)

ja...det tror jag, mätte tidigare idag, när jag prata över tele med en kille från....norrköping? tyvärr har jag glömt ditt namn, micke? var det så?

anyways, jag vill börja med att tacka er som har hjälpt till med tips o annat!

Vissa personer vill jag tacka extra mkt, du som ringde tidigare idag och gav mig div. tips o annat, micke har jag för mig? fan va glömsk jag är....kommer iaf ihåg nr4 på hojen. får jag ordning på hojen kommer jag förbi imorgon o hälsar!
Sen har vi Mange från Carlbarks som spendera ett par timmar i mitt "garage" nyss....tack tack!

Måste säga att det finns hopp för människan ändå!!!

Racing är det absolut bästa jag har gett mig in på! bara träffat på trevliga männsikor! helt jävla sjukt egentligen....har inte sån erfarenhet från någon annan sport alls, alla hjälper till!
Jag skall själv säga till o hjälpa så gott jag kan med det lilla jag kan, måste hålla andan uppe!
Annat bra ex. är från Åsen på licenskursen, där jag fick massor med hjälp av Team castrol, helt jävla fantastiskt!

Hoppas det fortsätter så här!
då vet jag att jag har hittat rätt.....
tack för all hjälp!

/bivven :tummenupp

Grabbar det är rejs!!!!

har nu skruvat klart hojen inför morgondagen, klockan är väl ca 02:30, hojen spinner fint o allt är bra igen!
tack för all hjälp!

vi hörs o syns!

mvh
/bivven

bivven skrev:
Grabbar det är rejs!!!!
har nu skruvat klart hojen inför morgondagen, klockan är väl ca 02:30, hojen spinner fint o allt är bra igen!
tack för all hjälp!
vi hörs o syns!
mvh
/bivven
Och vad var problemet?? rapport, tack...

heliac skrev:
Kan ha varit off/run-knappen brevid gashandtaget :hihi

Ey! :4skrika

nej...hihi...vet inte det exakta problemet tyvärr....lödde lite på elsystemet så nu funkar den! gjorde allt snyggt o prydligt efter mig med krympslangar etc....
Så nu hoppas jag att den funkar ikväll också!

/BIVVEN

bivven skrev:
Ey! :4skrika

nej...hihi...vet inte det exakta problemet tyvärr....lödde lite på elsystemet så nu funkar den! gjorde allt snyggt o prydligt efter mig med krympslangar etc....
Så nu hoppas jag att den funkar ikväll också!

/BIVVEN

det var nog jag som ringde om det inte var fler... kul att du fick ihopp hojen. Se nu till att åka fortfan...

björn

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...