R-Jonas
Medlem
- Gick med
- 23 Feb 2004
- Hoj
- R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Hejsan,
Jag har lite problem med min Kawasaki zzr600 -92:a.
Där är bytt mätarhus till ett Koso (digitaltmätarhus), och detta gjordes för ca 5 år sedan av förra ägaren.
Allt har fungerat tills förra året då la hojen av mitt underfärd, det visade sig att regulatorn hade lagt av och batteriet hade börjat koka (börjat expandera).
Ja förra ägaren hade satt i ett för litet batteri från grund o botten tydligen.
Men jag byte regulator (begagnad) och batteri.
Sen fungerade hojen igen MEN nu började ett fel visa sig.
När man gasar upp i hastighet så la hastighetsmätaren av men varvmätaren, klockan och motortemp fungerar fortfarande på displayen.
Så fort man höll jämn gas så kom hastigheten tillbaka.
Men nu i år när jag tog första svängen så visar den inte någon hastighet när jag gasade eller höll jämn gas.
Men släppte jag gasen helt så började hastighetsmätaren fungera igen.
Jag har iallafall nu i helgen bytat till en ny stator och en ny regulator pga vi misstänkte att den blev överladdad.
Men felet består än
Någon som tror veta vad felet är
Jag har lite problem med min Kawasaki zzr600 -92:a.
Där är bytt mätarhus till ett Koso (digitaltmätarhus), och detta gjordes för ca 5 år sedan av förra ägaren.
Allt har fungerat tills förra året då la hojen av mitt underfärd, det visade sig att regulatorn hade lagt av och batteriet hade börjat koka (börjat expandera).
Ja förra ägaren hade satt i ett för litet batteri från grund o botten tydligen.
Men jag byte regulator (begagnad) och batteri.
Sen fungerade hojen igen MEN nu började ett fel visa sig.
När man gasar upp i hastighet så la hastighetsmätaren av men varvmätaren, klockan och motortemp fungerar fortfarande på displayen.
Så fort man höll jämn gas så kom hastigheten tillbaka.
Men nu i år när jag tog första svängen så visar den inte någon hastighet när jag gasade eller höll jämn gas.
Men släppte jag gasen helt så började hastighetsmätaren fungera igen.
Jag har iallafall nu i helgen bytat till en ny stator och en ny regulator pga vi misstänkte att den blev överladdad.
Men felet består än

Någon som tror veta vad felet är

Last edited: