Elproblem Yamaha DT-50 -89

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Har drabbats av en söndermekad DT. Elen är omdragen i en himla röra och alla kablar är blå. En ny kabelhärva har inhandlats, men sladdarna från motorn vet man ju inte vilken som är vilken.

Har hittat 2 schemor på nätet, men ingen stämmer riktigt. En har hela och halvlyse men ingen CDI-box. Det andra har CDI-box men inget hela och halv. Inget av schemorna har helt rätt färger i kabelstammen.

Någon som har rätt schema?

Hur klurar man ut kablarna från motorn?

Vad gör en CDI-box på en DT-50 och hur felsöker man den.

Ingen som har en Haynes manual till en DT-50 -89 att låna ut eller sälja?

/Rymding

Har för mig att DTn 89e har inget hel o halvjus orginal om jag inte missminner mig..

Har för mig att DTn 89e har inget hel o halvjus orginal om jag inte missminner mig..

Numera har iaf denna det. Men oavsett så stämmer inte färgerna i kabelstammen mot nåt av schemorna.

Konstigt föresten om de sålde en moppe utan hel och halv -89. Det hade min FS1'a från -75.

Lyckades med lite tur och uterslutningsmetoden räkna ut vilka sladdar som som skulle vart. Den som kommer från lidningen som matar tändspolen på en utan CDI går också till "nödstoppen" jag gissade att det var lika på den med CDI och kunde därmed räkna ut vilken sladd som var vilken.

Moppen går nu och startar lättare än nånsin för den som nu äger den. Orsaken till startproblemet är troligen att den tidigare ägaren dragit tjockare kablar till tändplattan som inte fick plats mellan platta och motor så att kablarna skadats.

/R

Lyckades med lite tur och uterslutningsmetoden räkna ut vilka sladdar som som skulle vart. Den som kommer från lidningen som matar tändspolen på en utan CDI går också till "nödstoppen" jag gissade att det var lika på den med CDI och kunde därmed räkna ut vilken sladd som var vilken.

Moppen går nu och startar lättare än nånsin för den som nu äger den. Orsaken till startproblemet är troligen att den tidigare ägaren dragit tjockare kablar till tändplattan som inte fick plats mellan platta och motor så att kablarna skadats.

/R

Hej

Jag har precis samma problem.
Jag har köpt min första moppe en Yamaha DT50 Visste först inte vilken model Men köpte nytt bateri och det som satt i är smalare än alla andra sorter Och denna passa i en Enduro.
Jag har både CDI box och Hel och halv ljus.

Han har sat skarv på skarv på skarv och skipat kabel slangar. Det ser för jävligt ut rent ut sagt. Skulle behöva någott chema men hittar inga på nätet. Inget som kan vägleda mig. Någon som har lust att maila mig några cheman? de behöver inte stämma exakt. Jag har måttliga kunskaper men skönt att ha någe att luta sig tebaka på när man river dän allt.

Tack på förhand. (New member)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back