Elproblem suzuki dr 650

Dood

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2019
Hoj
Suzuki dr 650 93/97
Hej jag tackar för inbjudan. Jag har en suzuki dr 650 som jag byggt om lite. Efter jag kopplat elsystemet, så vill den bara starta så länge jag håller startknappen intryckt. Det finns ingen ström till tändspolarna när tändning är på. Vad fan har jag ställt till med. ????

Det vore säker bra om du berättar lite mer om vad du byggt om och om du har du varit och rotat i elsystemet? Vad du ställt till med kan nog bara du svara på ;) Det end råd jag kan ge är att ta fram elschema och börja böja söka systematiskt och ha multimeter och nålar till att sticka genom isoleringen till hands och kolla var du tappar spänningen.

Fattar jag det hela rätt så tänder hojen så länge startmotorn går? Fattar inte riktigt hur det ska gå till om man inte har ett gammeldags tändsystem med förkopplingsmotstånd på tändspolen.

Hej, det är en 93a med 97ans motor. Original hastighetsmätare och varvräknare ersatt med en hastighetsmätare med blink neutral och helljus i mätaren. Jag får inte neutrallampan att slockna när jag lägger i växel

Det verkar som att tråden (du skrev två identiska) har blivit raderad. Där postade jag ett el-schema. Den svart/vita till spolen skall ha nycklad +12V. Den svarta skall gå till CDI. Antingen får tändspolen och/eller CDI ingen +12V annat än om du trycker på start.

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back