Elproblem R1 -01

THE END

Vem... JAG??
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
I väntans tider . . .
Har haft ett spyball larm momterat på hojjen. Tyvär har det börjat att krångla, kan inte stänga av det, utan måste ta bort en av batterikablarna och sätta dit den igen.
Vet inte vad felet på larmet är, och det är inte så viktigt. Det stora problemet är att jag inte kan montera av larmet, då går inte startmotorn igång. Det är som att larmet har spärrat den, men hur f*n det nu skullr funka om jag monterat av hela larmet vet jag inte?? :confused:
Tror att det kan ha med snabbkontakterna till larmet att gör, det ditter 3 st orginal monterade kontakter under sadel på hojjen. Till dom så kopplas larmet, frågan är om det möjligen skall vara en bryggning eller något på dessa kontakter när dom inte används. Det är 2 vita och en svart kontakt.
Någon som vet eller kan kolla på sin hoj????
Tacksam för all hjälp!!! :Bugar

Har du bytt batterier i dosan? Dom tog slut för mig....
Annars kan du bygla dom där två vita kontakterna för att få bort spärren. (Sitter någon slags bygling där från början som man tar bort när man monterar larmet).

Larsson skrev:
Har du bytt batterier i dosan?

Ja jag har bytt batteri, trodde att det var det som var felet först!!
Men det hjälpte inte, har även provat att synka fjärren med larmet igen, men inget verka fungera. Det är som om larmet inte tar emot signaler från dosan!
Har även en extra dosa som jag provat att programera in till larmet, men ingen respons där heller.....
Ska prova att bygla kontakterna så att jag åtminstone kan montera av larmet.
Tack för hjälpen!!

THE END skrev:
Ja jag har bytt batteri, trodde att det var det som var felet först!!
Men det hjälpte inte, har även provat att synka fjärren med larmet igen, men inget verka fungera. Det är som om larmet inte tar emot signaler från dosan!
Har även en extra dosa som jag provat att programera in till larmet, men ingen respons där heller.....
Ska prova att bygla kontakterna så att jag åtminstone kan montera av larmet.
Tack för hjälpen!!

På min första R1:a som larmet satt på så ballade larmet ur på det sätt som du beskriver. Så jag tog kontakt med Mc-Varuhuset i Stockholm eftersom det var dom som monterat det från början. Dom påstod att det var flera som haft problem med det där, så det var inga problem att få ett nytt. Så dom skickade hem ett nytt larm och det har funkat klockrent!

Förresten sitter det inte någon säkring på larmdosan bakom kontakten? Har du kollat den?

Last edited:
Har fortfarande inte fått ordning på larmet, nu ska det av!!
Men jag vet inte hur jag ska brygga kontakterna, någon som inte har larm monterat som har lust att kolla på sin hoj??
Det är dom 2 vita och den svarta som sitter under sadeln, det bör sitta någon kontakt på dom som bara kortsluter vissa av stiften!! :confused:
Tacksam för all hjälp!!

När jag stuntade vrövven av Matti på Lunda så pajade blinkersen. Det ledde till att elkablarna i blinkersen kortslöts. Och det ledde till att larmets säkring gick stup i ett. Och det ledde till att imobilizern gick i. Pga att strömtillförseln bröts.

Bra larm!

RoLLERs ovärdeliga råd:

Laga Larmet.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...