Elproblem med RGV

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Husa 650, Husqvarna Örnen, M30 Delux. NV10.
Jag har skruvat ihop min rgv efter att ha haft alla kablar lossade ifrån varandra. När jag skulle provstarta den så ville den inte ge någon gnista på stiften. Jag och elsystem fungerar inte så bra ihop, jag vet inte ens var jag ska börja titta efter fel.

Vad kan vara fel tror ni? Sladdar och kontakter går ju inte sätta fel. Det enda som stör mig lite är att det finns två kontakter som inte har någonstans att sättas och jag vet inte vad dom går till heller.
 
Tutan igen? Eller är det möjligen sladdarna till spolarna som är lösa?
 
Mattias skrev:
Tutan igen? Eller är det möjligen sladdarna till spolarna som är lösa?


Tutan igen? Va?

Såvitt jag vet så är inte sladdarna till spolarna lösa.
 
ZpiX fick sladdar över på sin Aprilia. De var till tutan.
 
Nu vet jag ju ingenting om någonting.
Kanske jag, trots min okunskap, hade kunnat stå bättre till tjänst om jag visste var dessa kontakter satt. Deras färg. Antal poler, längd osv.
Men jag skickar ett elschema i alla fall som du kan kolla på.
Hoppas du blir hjälpt av detta.
tyvärr fick jag dra ner storleken och kvaliteten på denna på grund av storleksbegränsning.
Tycker du den syns dåligt så pm:a så kan jag maila den hela stora filen.

Lycka till i ormboet. (jag vet hur det kan bli :va )
/// Jonny
 

Bifogat

  • M wiring_smaller.JPG
    M wiring_smaller.JPG
    102.3 KB · Visningar: 60
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top