Elproblem med Ducce!

Smets

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Ducati
Så fort jag blinkar höger på min Ducati 900ssie går säkringen, är det någon som vet vad detta kan bero på? Är ej så haj på elfel så jag vill gärna veta vad jag skall titta efter innan jag börjar felsöka.

Mvh//Smets

Nån kabel till höger blinkers som är sönderskavd och jordar?

Precis som ovanstående talare, kan vara felet. Så gjorde min också när en kabel i blinkersen jordade mot chassit.

Ang 900ssie

Smets skrev:
Så fort jag blinkar höger på min Ducati 900ssie går säkringen, är det någon som vet vad detta kan bero på? Är ej så haj på elfel så jag vill gärna veta vad jag skall titta efter innan jag börjar felsöka.

Mvh//Smets

Hej Smets! Har haft samma problem själv, det uppstod i samband med att jag bytte till miniblikers. Felet jag hade gjort var att jag kopplat sladdarna till blinkersen bak fel (höger till vänster och vice versa). Trodde först att det var blinkersreläet som gått men efter goda råd av Ollenelli på Malmö Mc Service så löste sig problemet. Så hans råd blir mitt råd -kolla hur du kopplat sladdarna även om du tror dej ha gjort rätt. Lycka till.
Mvh/ Panne

Har råkat ut för samma problem jag med sen jag bytte till miniblinkers. Orkade inte krångla med det och dessutom hittade jag inga passande bakblinkers, så jag kör helt utan där bak, och där fram vågar jag fan inte blinka. Använder armsignaler istället :tomten

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda