Elproblem Gixxer

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Gäller en GSX-R 1000 K6.

Nu i garaget när jag startade efter att ha gjort rent bensinfiltret så rök det till i elhärvan och den dog.

Regulatorkablarna hade brunnit av. Hade en extra regulator. Men tyvärr så startar inte hojen.

Kommer el till instrumentbrädan när jag vrider nyckeln, men inget snnat går igång som bensinpump, powercommander, transponder...

Det står "CHEC" på displayen. Har läst mig till att då får inte huvudkontrollenheten ström (som att man har kill switch eller stöd nere, fast jag har inget sånt).

Har slut på ideer om vad jag ska göra så jag tar tacksamt emot tips!

Last edited:
Kolla samtliga säkringar.
Blev nått felkopplat efter du rengjort bensinfiltret ?

Kolla samtliga säkringar.
Blev nått felkopplat efter du rengjort bensinfiltret ?

Bytt alla säkringar för säkerhets skull. Allt rätt kopplat. Jag antar att någon kabel eller isolering skadats så att det är kortis nånstans. Men att hitta var känns halvt omöjligt... Får hjälp med den felsöknimgen nu. Men alla tips är välkomna :)

Bytt alla säkringar för säkerhets skull. Allt rätt kopplat. Jag antar att någon kabel eller isolering skadats så att det är kortis nånstans. Men att hitta var känns halvt omöjligt... Får hjälp med den felsöknimgen nu. Men alla tips är välkomna :)

Mina ideer
1 kablar vid styrhuvudet till styrhalvor och låset eftersom de vrids varje gång varje gång styret vrids.
2 kablar som du rört när du lyfte av tanken för att komma åt bränslefiltret.
3 kablar till regulatorn felkopplade, fel i regulatorn så regulatorkablarna brändes av när batteriet via regulatorn tömnde sig till jord.
1 och 3 kan hänga ihop.

Back