Eloxerat alugodis?

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Finns det nåt ställe i Sverige som säljer eloxerade aluprylar typ muttrar, skruvar och sånt för en rimlig peng? Polo har ju lite grejer men jag har ingen lust att beställa från tyskland (sen att min tyska är si så där är ju en helt annan historia *ler*)!

Mumma, sånt godis ska jag ha i baktanken när man har för mycket pengar i plånkan :crash

Någon som vet hur kvalitén är på dessa eloxerade prylar från "TastyNuts" eller finns det någon som rekomenderar andra ställen. Boove.se, Bikeshop.se ??

Last edited:
peterz skrev:
2590247 Någon som vet hur kvalitén är på dessa eloxerade prylar från "TastyNuts" eller finns det någon som rekomenderar andra ställen. Bose.se, Bikeshop.se ??
kolla på www.boove.se
under rubriken produkter finns eloxerade alu-saker

Du har även www.kvickmc.se
Han har bra kvalite på sina grejor.Har han sakerna hemma brukar det ta max 2 dagar.Han håller förresten till i Täby.

peterz skrev:
2590247 Någon som vet hur kvalitén är på dessa eloxerade prylar från "TastyNuts" eller finns det någon som rekomenderar andra ställen. Boove.se, Bikeshop.se ??

Jag har åkt med tastynut's över hela hojen nu en säsong, och de har utsatts för flertalet tvättar, väderlekar (inte snö iofs) och solblekning, men de ger inte efter. Gängor och dylikt håller kalas, och materialet i skruvarna håller hög kvalitét. Glöm inte att smörja bara med den medföljande kopparpastan... :mattias
Ska skruvarna sitta i en längre tid så går sådant medikament åt...

Tänk på att inte byta skruvar som håller styre,fotpinnfästen,bromspedal osv.
Har själv råkat ut för att styrhalvan vreds sig under inbromsning,ruskigt nära att ramla av cykeln,inte att rekommendera.

Jag hade röda Tastynuts skruvar från början(Kåp+motor kit). De blev rosa efter endast ett par veckor. Efter en månad var de mer vit-rosa, helt kass kvalite.

Nu har jag satt på de skruvar som Boove säljer, nått italienskt som verkar ha mycket högre kvalité än Tastynuts dritt, för det var verkligen pengar i sjön.

Chirre skrev:
2592992 Jag hade röda Tastynuts skruvar från början(Kåp+motor kit). De blev rosa efter endast ett par veckor. Efter en månad var de mer vit-rosa, helt kass kvalite.

Nu har jag satt på de skruvar som Boove säljer, nått italienskt som verkar ha mycket högre kvalité än Tastynuts dritt, för det var verkligen pengar i sjön.

Fan, tack för den infon...

Nån som vet hur kvaliteten är på Kvick`s eloxerade skruvar är?

Finns det inte eloxerade titanskruv eller är det bara ALU som eloxeras?

Last edited:
CALLAHAN skrev:
2624661 Nån som vet hur kvaliteten är på Kvick`s eloxerade skruvar är?

Finns det inte eloxerade titanskruv eller är det bara ALU som eloxeras?

Har köpt från Kvicks, mycet bra kvalité.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman