Eloxerade skruvar ??

jånas

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Hoj
Suzuki vz 800 Marauder, Kawasaki z1000, kawasaki z650, Zundap Apollo 50cc 1953
Fråga !?

Jag söker skruvar som är blå oxiderade, men hittar inget ställe där det finns i flera dimensioner.
Jag ska byta ut ALLA synliga skruvar/muttrar på min kawa 1000j till blåoxiderade men hittar liksom ingen stans där de finns, det enda jag hittar är standard typ m6x50
Alla tips är välkomna, även ställen som oxiderar befintliga skruvar.

Sök på eloxering, finns flera ytbehandlingsfirmor som gör sånt. Men det är nog lättare (och billigare) att söka på ebay efter ett kitt till din hoj.

Dina befintliga är inte i alu så de kan du inte eloxera. Finns en uppsjö bolag bla probolt som gör skruvkit men det kostar svin. Har de inte kitt till din modell får du komponera själv.

Eloxering gör man på stål, och färgutbudet är väldigt begränsat. Man kan få blåskimrande men inte djupblå.

Anodisering kan dock färga aluminium i alla möjliga färger och nyanser men aluminium är inte lika starkt som stål och kan därmed inte dras med lika stort moment.

Titan kan också anodiseras men inte lika djupa kulörer som aluminium. Det kan dock dras lika hårt som stål men är också fasligt dyrt så du bör fråga dig vad budgeten är.

Eloxering gör man på stål, och färgutbudet är väldigt begränsat. Man kan få blåskimrande men inte djupblå.

Anodisering kan dock färga aluminium i alla möjliga färger och nyanser men aluminium är inte lika starkt som stål och kan därmed inte dras med lika stort moment.

Titan kan också anodiseras men inte lika djupa kulörer som aluminium. Det kan dock dras lika hårt som stål men är också fasligt dyrt så du bör fråga dig vad budgeten är.

Ja min budget är, det ska bli djäääävligt snyggt :D
för Caferacern är färdigbyggd och skall nu få sin slutliga finish och färgsättning.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!