Ellison gnäller i ny intervju

Helt otroligt, jag har aldrig hört en värre snyfthistoria än den från Mr "I don't rate Biaggi at all".

Det verkar aldrig ha slagit honom för en sekund att det kanske är han själv det är fel på.

Chris Ash skrev:
2658755 Helt otroligt, jag har aldrig hört en värre snyfthistoria än den från Mr "I don't rate Biaggi at all".

Det verkar aldrig ha slagit honom för en sekund att det kanske är han själv det är fel på.
Nej, å andra sidan skulle nog ingen medelmåtta säga: "Jag uppnådde inga vidare resultat i år och jag har inget att skylla på". Men det vore uppfriskande.

Höjdpunkten var i ett nummer av PB där han tog på sig all credit för att Yamaha fick upp ögonen för chassieproblemen de hade med första versionen av 06-chassiet....

Nyteknik skrev:
2658771 Nej, å andra sidan skulle nog ingen medelmåtta säga: "Jag uppnådde inga vidare resultat i år och jag har inget att skylla på". Men det vore uppfriskande.

Det är ju självinsikt och det är i själva verket något som är bra för elitidrottsmän, de som skyller på annat och gnäller flyttar fokus från det de kan påverka, dvs sig själv och sin körning till omständigheter de inte råder över. Inte särskilt produktivt.

Det måste varit ett exceptionellt uselt chassie han fick den gode James...

"I've been told on the Yamaha I have exactly the same style as Valentino - the lines, everything. The way I use the throttle, the way I use the brake, the front brake, how he releases it when he releases the clutch - everything was identical."

Gustav O skrev:
2659504 Det måste varit ett exceptionellt uselt chassie han fick den gode James...

"I've been told on the Yamaha I have exactly the same style as Valentino - the lines, everything. The way I use the throttle, the way I use the brake, the front brake, how he releases it when he releases the clutch - everything was identical."
Hur kan någon ta karln på allvar? :confused:

Gustav O skrev:
2659504 Det måste varit ett exceptionellt uselt chassie han fick den gode James...

Det där måste de sagt för att trösta honom eller något. Likheterna med Rossi är väl typ att de kört på samma banor, åt samma håll. Att de bägga använder gasen för att öka hastigheten, bromsen för att minska den typ.
Antar att han försöker snacka till sig en plats på Motorcycle Racer's tio-i-topp lista :rolleyes:

FireSalle skrev:
2659730 Det där måste de sagt för att trösta honom eller något. Likheterna med Rossi är väl typ att de kört på samma banor, åt samma håll. Att de bägga använder gasen för att öka hastigheten, bromsen för att minska den typ.
Antar att han försöker snacka till sig en plats på Motorcycle Racer's tio-i-topp lista :rolleyes:
Killen gör i alla fall ett kanonjobb för att profilera sig som en vek gnällspik. Det är inte svårt att föreställa sig replikerna när det visar sig att han aldrig kommer vara i närheten av pallplatser ens i AMA:

Läste lite på hans hemsida där han har en diary:

"Last week I was at Goodwood riding the Kenny Robberts Yamaha OW48 that he won the 1980 500cc World Championship on. What an experience that was, I cant believe the lap times the riders back then did because the bikes are so hard to ride, they dont turn, they dont stop and they aint so fast. Was really good fun to ride though because it was so different to how the bies are now, the powerband was between 8000rpm and 12000rpm so you have to work really hard to keep it in the zone, I nicknamed it The Light Switch because it was either on or off, no inbetween."

Chris får vatten på sin kvarn. :hihi

Stämmer f.ö. det han säger i intervjun?

"My teammate (i SuperSport-VM) was the World Champion. I was never more than half a second to seven tenths off him."

Last edited:
Ha ha ha... Skapligt bitter!!!

Vafan, kan man inte bara säga... "Jag fick en chans i MotoGP, en chans som inte många får i livet. Jag gjorde så gott jag kunde och det räckte inte till riktigt. Men jag hade kul som fan!"

Jag verkligen hatar folk som skyller på andra och på materialet.... Finns såna inom alla sporter....

Gustav O skrev:

Haha, jävlar, det är andra gången i sporthojs historia jag spottar ut kaffe vid datorn.......

Nyteknik skrev:
2659976

"Last week I was at Goodwood riding the Kenny Robberts Yamaha OW48 that he won the 1980 500cc World Championship on. What an experience that was, I cant believe the lap times the riders back then did because the bikes are so hard to ride, they dont turn, they dont stop and they aint so fast. Was really good fun to ride though because it was so different to how the bies are now, the powerband was between 8000rpm and 12000rpm so you have to work really hard to keep it in the zone, I nicknamed it The Light Switch because it was either on or off, no inbetween."

Chris får vatten på sin kvarn. :hihi

Alltså, det är bara för den blinde som det där inte är ett uppenbart faktum, en vek gnällröv som Ellison hade inte varit i närheten av 500 VM på 80-talet.

Last edited:
Nyteknik skrev:
2660208 Det vore kul om någon RR-auktoritet satte ner foten och inte lät ett så stolligt uttalande stå oemotsagt.

Ja jag skulle betala för att höra Kenny SR eller Mick Doohan kommentera det vid sidan av kameror och inspelningsutrustning.....

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...